Cupra continua batent rècords i en el primer semestre de l'any ha aportat el 42,3% de les vendes al grup Seat, davant el 41% del mateix període de l'any passat. El 2024, ha registrat el millor primer semestre de la seva història amb el lliurament de 125.700 cotxes, la qual cosa suposa un augment del 17,2% respecte a 2023 (107.300). I va en creixement, ja que al juny ha efectuat 27.500 lliuraments, una xifra sense precedents. Des de la seva creació el 2018, la marca més emocional del grup, ha venut més de 650.000 cotxes i ha impulsat els resultats de l'automobilística. Per la seva part, la marca SEAT manté el seu creixement de doble dígit i entre gener i juny, SEAT ha lliurat 171.700 vehicles, un 11,4% més que en el mateix període de l'any anterior (154.200).
El conjunt, el grup ha sumat entre CUPRA i SEAT la matriculació de 297.400 cotxes entre gener i juny, un 13,8% més que en el primer semestre de l'any anterior (261.400). El que col·loca a l'automobilística de Martorell com la marca del grup alemany amb més increments de vendes, i la segona, si s'inclou a les quatre ensenyes de camions.
Valoració de Griffiths
"Els esforços per millorar el nostre bon acompliment ens han portat a obtenir els millors resultats de la nostra història en el primer semestre de l'any, un èxit notable en el context actual", ha afirmat Wayne Griffiths, CEO de SEAT i Cupra. "Tant la marca SEAT com CUPRA estan més forts que mai i continuen augmentant els seus lliuraments. A mesura que accelerem al nostre camí cap a l'electrificació, estem ampliant la nostra gamma amb l'arribada de nous models aquest any", ha continuat.
"El camí del grup SEAT cap a la rendibilitat sostenible continua amb el millor benefici operatiu i els ingressos més grans i rendibilitat sobre les vendes registrats en un primer semestre en la història de la companyia", ha explicat David Powels, vicepresident de Finances i IT del grup. "Tanmateix, el context extern i el marc competitiu anticipen mesos molt exigents. Per assolir els nostres objectius, ens hem de centrar encara més en les prioritats estratègiques: gestionar els ingressos i millorar l'eficiència", ha afegit.
Rendibilitat
Això ha permès avançar la rendibilitat operativa (beneficis en comparació amb els ingressos) dues dècimes, fins al 5,2%, i això suposa un avanç en escurçament del gap que separa al Grup català de la mitjana del Grup Volkswagen, que en el primer semestre ha obtingut una rendibilitat del 6,3%. Però, malgrat la diferència, es pot ressaltar que mentre que la rendibilitat creix en SEAT dues dècimes, descendeix un punt (del 7,3% al 6,3%), en el conjunt del grup.
Les vendes de vehicles electrificats han crescut fins a les 45.900 unitats, un 36,1% més que en el mateix període de 2023 (33.800), impulsades per l'èxit en alça dels vehicles híbrids endollables de la companyia.
El Cupra Formentor continua sent el model més popular de la companyia, amb 61.700 unitats entregades en els primers sis mesos de l'any. El segueix la família Cupra León, que ha registrat 36.000 lliuraments, un 59,8% més respecte a 2023. S'espera que l'arribada de les noves versions d'ambdós models reforci encara més la posició de la marca a Europa, on Alemanya s'ha mantingut com el millor mercat amb 42.000 cotxes entregats (+30%), seguida del Regne Unit (13.900; +22%) i Espanya (12.900; +13%).
La marca SEAT es consolida com una palanca fonamental per a la companyia i manté el seu creixement de doble dígit. L'icònic SEAT Eivissa, que aquest any celebra el seu 40 aniversari, lidera les vendes de la marca amb 56.300 unitats entregades (+29%), seguit del SEAT Arona amb 50.400 lliuraments. Espanya continua sent el principal mercat de la marca (36.200; +2%), seguida d'Alemanya (35.200; +26%) i Regne Unit (21.300; +34%).