El grup cerveser Damm va assolir el 2023 una facturació de 2.061 milions d'euros, un 10% més que a l'exercici anterior, i un Ebitda de 300 milions d'euros, un 24,6% més. La companyia aconsegueix així, dos anys abans del previst, l'objectiu de facturació fixat en el pla estratègic 2022-2025. Els resultats han estat anunciats en la Junta General d'Accionistes de Damm i en la qual s'han aprovat els resultats i el repartiment de dividend de l'any passat. En un escenari marcat per l'augment dels preus de l'energia, els materials i les matèries primeres, l'empresa de begudes i alimentació va obtenir un benefici net de 130 milions d'euros, un 28,2% més que a l'exercici anterior.
El president executiu de Damm, Demetrio Carceller Arce, ha ressaltat la solidesa actual del grup com a punt de partida per continuar creixent i l'esforç realitzat per impulsar les diferents marques i la seva vinculació i compromís amb els diferents territoris. La multinacional va tancar l'any amb un volum comercialitzat de 20,8 milions d'hectolitres. Aquest avenç de les seves operacions ha permès a la companyia incrementar la seva plantilla fins a les 5.765 persones.
Durant la seva intervenció, Carceller Arce s'ha mostrat optimista respecte als resultats de l'any en curs. "La fortalesa de la demanda interna dels nostres productes, les perspectives positives del turisme, i el desenvolupament internacional de la nostra distribució ens fan confiar que el 2024 serà també un any de creixement per a Damm", ha destacat. En la Junta General també s'ha aprovat la nova composició del Consell d'Administració que, amb la sortida de Raimundo Baroja i Ramón Armadás, ha passat de 7 a 5 membres.
Negoci internacional i aposta per la IA
Pel que fa al negoci internacional, Damm compta amb dues fàbriques fora d'Espanya, una a Santárem (Portugal) i una altra a Bedford (Regne Unit) i més de 500 persones del total de la companyia estan dedicades a les activitats internacionals. Actualment, les marques Damm estan presents a més de 130 països i s'exporta amb marca pròpia a 94, posicionant-se com a principals mercats internacionals Regne Unit, els Estats Units, el Canadà, Portugal i la Xina.
Al llarg de l'any passat, el grup va fer un pas més per continuar potenciant el seu creixement i competitivitat des de la innovació amb l'adquisició del 60% de la companyia Nennisiwok, especialitzada en intel·ligència artificial. D'aquesta manera, l'empresa podrà accelerar alguns dels projectes interns destinats a aplicar eines d'IA a la producció i comercialització de cerveses, així com en altres projectes que permetin millorar l'eficiència de la companyia.
Ciutat esportiva
La companyia va continuar promovent durant el darrer exercici aquelles inversions industrials que prioritzen l'eficiència, productivitat i la minimització de l'impacte mediambiental de les seves operacions. El 2023, Damm ha continuat ampliant la capacitat d'autoconsum energètic mitjançant la instal·lació de panells solars, la qual cosa li ha permès duplicar la superfície del seu parc fotovoltaic, assolint una àrea de 59.000 metres quadrats de superfície i una inversió de més de 3,5 milions d'euros. A més, des de fa una dècada, l'organització garanteix el 100% de l'energia elèctrica utilitzada disposa de certificat d'origen verd.
Respecte al seu compromís social, a través de la Fundació Damm aposta per l'esport base com a eina per fomentar l'activitat física, els hàbits saludables i els valors associats a la pràctica esportiva. En aquest sentit, continua avançant en la construcció de la seva ciutat esportiva, un espai ubicat a la muntanya de Montjuïc de Barcelona, la inauguració del qual està prevista per a aquest any i tindrà una superfície de 30.000 metres quadrats.