Danone retalla beneficis. El grup alimentari francès va guanyar 959 milions d'euros el 2022, un 50,2% menys que l'any anterior, una caiguda que la multinacional explica per l'encariment de les matèries primeres i per la seva retirada parcial de Rússia.
El benefici net corrent, per la seva part, va incrementar un 1,9%, fins als 2.205 milions d'euros. Danone va incrementar al llarg de l'any passat un 13,9% les seves vendes, per situar-les en els 27.661 milions d'euros, mentre que el marge operatiu corrent va progressar un 12,2%, una mica menys que el 2021 (13,7) pels efectes de la inflació no compensats amb les millores en la rendibilitat.
Sortida de Rússia i encariment de les matèries primeres
Després de la presentació dels resultats, el director general de la marca, Antoine de Saint-Affrique, ha destacat "el context extremadament difícil i la volatilitat sense precedents" de l'any i ha assenyalat que Danone "està immers en un profund pla de transformació". En aquest sentit, el directiu ha agregat que la facturació s'ha incrementat a totes les zones geogràfiques i que Danone prossegueix amb la seva estratègia de centrar-se en els sectors més rendibles. La sortida de la multinacional de Rússia, on es va abandonar l'activitat de productes lactis i d'origen vegetal, va impactar en 500 milions d'euros als seus comptes i s'espera que tingui un efecte similar el 2023.
Emissions de metà
Recentment, la companyia va anunciar un pla per reduir d'aquí a 2030 un 30% de les emissions de metà generades per la producció de llet. Amb aquest full de ruta, Danone pretén evitar emissions de metà equivalents a 1,2 milions de tones de diòxid de carboni (CO₂, principal gas amb efecte d'hivernacle), tenint en compte que és un dels principals gasos causants de l'escalfament global.
En aquest sentit, l'empresa francesa té l'objectiu d'"acompanyar" els ramaders perquè posin en marxa "pràctiques d'agricultura regeneradora i el desenvolupament de solucions innovadores" i pretén col·laborar i associar-se amb altres empreses del sector, amb governs i organitzacions no governamentals per promoure la innovació, retre comptes i progressar en models de finançament. "Aquest canvi radical requereix un esforç col·lectiu. Treballant amb agricultors, socis i governs, tenim el poder i el deure de construir models agrícoles que beneficiïn el clima i la societat, fent un pas endavant per enfrontar junts l'escalfament global", va indicar Saint-Affrique, conseller delegat de Danone.
A més, la multinacional vol dialogar amb les autoritats públiques per millorar les polítiques, les dades i la difusió d'informacions sobre el metà, donar suport a la investigació i "facilitar la transició cap a pràctiques lleteres regeneradores". "Com una de les empreses més importants del món de productes làctics, assumim el desafiament de produir més per alimentar una població creixent i reduir considerablement les emissions i el seu impacte per al clima", va puntualitzar el directiu.
El grup fundat a Barcelona el 1919 i amb seu a París se centra en quatre activitats principals: productes làctics, frescos, aigües, nutrició infantil i mèdica. La multinacional treballa a més de 130 mercats i compta amb múltiples filials com Happy Family, Alpro o La Serenísima.