La multinacional francesa Danone i el grup d'alimentació català Bon Preu han arribat a un principi d'acord per a la compra de la fàbrica de làctics que Danone té a Parets del Vallès, al Vallès Oriental. Encara que l'import de l'operació no ha transcendit, està previst que es faci efectiu durant el primer semestre de l'any vinent.
Va ser al principi d'aquest any quan Danone va anunciar el tancament de la planta de Parets del Vallès. En aquell moment, la companyia va explicar que la fàbrica ja no era "sostenible" econòmicament i que el tancament s'emmarcava en un procés de reorganització intern. Així, el grup d'alimentació català oferirà a la plantilla actual de la fàbrica, que és d'unes 157 persones, la possibilitat d'accedir "de manera prioritària" a l'empresa. A la planta de Parets, fundada el 1981, continuen treballant un centenar de treballadors i és allà on Danone fabrica iogurts i productes alternatius de base vegetal amb marques com Oikos, Alpro i Vitalínea.
Inversió de 30 milions
El grup de distribució de Joan Font preveu destinar la planta a activitats logístiques i ha anunciat que invertirà 30 milions d'euros per transformar-la. En concret, Bon Preu preveu convertir la fàbrica en un 'hub de distribució', un centre logístic i tecnològic on també hi haurà oficines i personal qualificat, i que treballarà principalment per a la zona metropolitana. L'operació ha comptat amb l'assessorament de la promotora immobiliària Panattoni Iberia i LHH.
Danone, que a Espanya dona feina a 2.000 treballadors, assegura que des del principi d'aquest procés "ha volgut demostrar el seu compromís amb el territori i amb les persones afectades per la decisió de tancament" i que per a això "va aconseguir acords amb la representació legal dels treballadors per a tots els empleats i es va comprometre a promoure la reindustrialització de la planta". Respecte a les desinversions de Danone a Espanya, el 2013 la multinacional francesa va abaixar la persiana d'un centre a Sevilla i fa uns mesos en va clausurar un altre a Astúries. Actualment, Danone continua tenint actives un parell de fàbriques de lactis a Espanya: un centre a Madrid i un altre a València.
Facturació de 2.259 milions
Bon Preu, per la seva part, va tancar l'exercici amb una facturació de 2.259 milions d'euros, la qual cosa suposa un 8,8% més que l'any anterior. L'empresa catalana bat així un nou rècord, després de facturar 2.075 milions d'euros el 2022 i 1.781 milions el 2021. La companyia, amb seu a Les Masies de Voltregà (Barcelona), no va informar sobre el benefici net registrat durant l'últim exercici, després de guanyar 55,9 milions d'euros el 2022 (un 6% més), un any complicat per a les cadenes de supermercats pel repunt de la inflació. De fet, l'empresa va assegurar que "va ajustar l'augment dels preus en detriment del marge comercial". En aquest sentit, va destinar 1,9 milions d'euros a minorar l'impacte del repunt dels esmentats preus. "Els nostres costos de venda han pujat menys que els dels nostres competidors", va afirmar Font, després de la presentació dels resultats.
El negoci compta actualment amb 136 supermercats Bonpreu; 57 supermercats Esclat i 14 minimercats. A través de BonpreuEsclat online dona servei a més de cinc milions de persones amb servei a domicili i 26 centres de recollida. Disposa de 60 gasolineres EsclatOil i 400 places de càrrega per a vehicles elèctrics. A part, aquest any ha invertit més de deu milions d'euros en la instal·lació de carregadors elèctrics per a vehicles i en plaques fotovoltaiques per al seu autoconsum.