L’empresa de comandes i repartiment Delivery Hero, propietària de Glovo, va atenuar les pèrdues fins a 881,7 milions d’euros el 2024. Es tracta d’una rebaixa de més d’un 60% en comparació amb les de 2023, que van ser de 2.304,7 milions, segons ha precisat la companyia aquest dijous en un document amb els resultats definitius del tancament de l'exercici. La facturació de la multinacional alemanya es va incrementar un 22,3% respecte a l’any anterior, fins a 12.796,4 milions d’euros. El grup no desglossa els números de Glovo.
Pel que fa al resultat brut d’explotació (ebitda) ajustada es va situar en 692,5 milions, un 173% més, tot i que la previsió inicial eren 750 milions es va modificar davant “els riscos legals” relacionats amb els treballadors de Glovo a Itàlia.
El 2024, la regió d'Àsia, la companyia va obtenir ingressos de 4.071,9 milions d'euros, un increment del 9,2% respecte de l'any anterior. La divisió de l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica (MENA) va aportar 3.527,8 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 30,6%. Europa va contribuir amb 1.891,9 milions d'euros, un 24,3% més, mentre que Amèrica va generar 939,6 milions d'euros, un augment del 44,3%. A més, la integració vertical d'operacions va sumar 2.709,8 milions d'euros i se'n van restar 344,5 milions per consolidacions.
Més ingressos el 2025
Delivery Hero també ha donat a conèixer les xifres del primer trimestre del 2025, en el qual els ingressos van augmentar gairebé un 20% (sense comptar ajustos per inflació), fins a 3.523,3 milions d’euros. En el mateix document ha presentat la guia per aquest any i ha calculat que els ingressos creixin entre un 17 i 19% i l’ebitda ajustats se situï entre els 975 milions d’euros i els 1.025 milions. Amb aquestes xifres, el director executiu Niklas Östberg, va reafirmar les previsions per a l'any.
La companyia de repartiment ha subratllat que en l’impuls per “l’eficiència” deixarà d’operar a Tailàndia el 23 de maig, tal com ja va anunciar. Alhora, ha assenyalat que continua centrat en “l’optimització de la geoestratègia” amb mostres a països com ara Dinamarca, Ghana, Eslovàquia i Eslovènia.
El mercat borsari ha tractat la cotització de la matriu alemanya amb volatilitat al llarg de la sessió d'aquest dijous. Després d'una caiguda de l'11% al matí, les accions del servei de lliurament de menjar en línia van aconseguir tornar a terreny positiu. Al tancament, les accions van pujar un 2,1%, fins a 25,42 euros.
En vista de les xifres presentades, els analistes de JPMorgan i UBS certifiquen que el proveïdor de menjar a domicili ha tingut un sòlid primer trimestre amb un desenvolupament sorprenentment fort de les vendes.