Delivery Hero, l'empresa de repartiment a domicili alemanya propietària de Glovo, va registrar pèrdues de 623,6 milions d'euros el 2023. La firma continua llastada pels mals resultats de l'empresa d'origen català fundada per Oscar Pierre, que va generar unes pèrdues de 304 milions d'euros en el conjunt de l'exercici. Malgrat l'encara negativa situació financera de l'empresa que dirigeix Niklas Östberg, les pèrdues són menors que les registrades el 2021, quan va tancar l'exercici amb números vermells de 1.087 milions d'euros.
La companyia ha destacat el bon comportament del quart trimestre, en el qual els seus ingressos també es van incrementar de manera considerable (+20,7%), fins a assolir els 2.534 milions d'euros. Uns ingressos que van arribar fins als 9.589 euros en el conjunt de l'any, un 32% més respecte a l'any anterior.
Així mateix, el seu segment de plataforma, en el qual s'inclou Glovo, sí que va aconseguir ser rendible en l'últim trimestre de l'any, malgrat les pèrdues operatives en el global. "Hem conclòs un altre trimestre reeixit. Vam poder millorar la nostra posició de mercat a gairebé tots els països clau, al mateix temps que millorem significativament la nostra rendibilitat," ha assenyalat Östberg en la presentació de resultats.
El grup espera assolir la rendibilitat en el segon semestre de 2023
"Això va ser impulsat per l'enfocament en els costos, l'augment de l'eficiència operativa, així com pel nostre negoci AdTech d'alt marge, que va augmentar els ingressos a una taxa d'execució de 750 milions d'euros en el quart trimestre", ha afegit el conseller delegat de l'empresa. El segment AdTech de la companyia és el que engloba la seva plataforma de publicitat, a través de la qual incorpora anuncis per generar altres ingressos.
Per la seva part, Emmanuel Thomassin, director financer de Delivery Hero, ha destacat els desafiaments a què es va enfrontar la indústria del delivery l'any passat per als quals van treballar "àrduament per sortir guanyadors". A més, s'ha mostrat optimista per a l'any 2023, i preveu que el grup assoleixi la rendibilitat en el segon semestre de l'any, incloent Glovo.
En aquest sentit, espera que Delivery Hero aconsegueixi un marge de l'ebitda ajustat positiu de més del 0,5 % per a tot l'any fiscal i més de l'1 % per al segon semestre de 2023. Així mateix, també mantenim el nostre compromís d'assolir el punt d'equilibri del flux d'efectiu lliure durant la segona meitat de l'any.
Acomiadaments i multes per irregularitats
Es pot destacar que, en el procés per assolir la rendibilitat, Glovo s'ha afegit a l'onada d'acomiadaments entre les grans empreses tecnològiques dels últims mesos. D'aquesta manera, la companyia d'origen català va anunciar recentment l'acomiadament de fins a 250 persones, la qual cosa representa el 6,5% de la seva plantilla.
"Tant la direcció com jo lamentem profundament la necessària mesura, i assumim tota la responsabilitat per les decisions preses que ens han portat fins a ella", va destacar Oscar Pierre, CEO de la companyia de delivery. "Això és una cosa que identifiquem a començaments de 2022 i provem de corregir aquestes ineficiències de forma gradual al llarg d'aquest temps, realitzant profundes anàlisis de cada departament", va afegir.
A més, aquesta retallada de plantilla se suma als problemes que està tenint la firma amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social. L'empresa va ser sancionada per l'organisme amb una mula total de 57 milions d'euros per contractar falsos autònoms. Amb aquesta, el Ministeri de Treball ja ha imposat a la plataforma digital multes que sumen un total de 205,3 milions d'euros.