La companyia de moda Desigual va tancar l'exercici 2024 amb una facturació de 332 milions d'euros, un 12% menys que el 2022, quan va registrar unes vendes de 379 milions el 2022 --el 2023 no va publicar els seus resultats--. Així, la firma catalana va registrar un benefici abans d'impostos de 3,1 milions d'euros, "consolidant l'avenç de la companyia cap a la rendibilitat", segons ha informat el negoci.

L'empresa ha celebrat que els resultats consoliden "l'avenç de la companyia cap a la rendibilitat, i que es deuen principalment al creixement del canal digital i de la venda internacional". Davant de les xifres, la firma destaca que el 2025 serà el tercer any consecutiu de "creixement orgànic" i que afronta el present exercici "sobre una base sòlida de negoci".

Aposta pel canal en línia

Desigual ha tancat el seu procés de transformació iniciat el 2019 i "es prepara per a una nova fase de creixement", després de diversos anys d'evolució en el seu "posicionament i estratègia per connectar amb un consumidor més jove i orientat a la moda", han agregat des de la firma, que destaquen que el resultat de l'últim any es deu principalment al creixement del canal digital i a la venda internacional.

Les vendes en línia de Desigual van mantenir la tendència positiva i van representar el 35% de la facturació total de la companyia, situant-se en 116 milions a tancament de 2024. El canal digital ha estat "un pilar clau en l'estratègia de Desigual" en els últims cinc anys i ha experimentat un important impuls en aquest període, ja que el 2019 representava només el 19% de la facturació, ha subratllat la firma de moda.

Per la seva part, la venda orgànica ha evolucionat favorablement als mercats internacionals, on destaquen de manera significativa els Estats Units, amb un creixement del 7%, i el Japó, del 9%.

L'empresa ha explicat que ha realitzat una "profunda reestructuració de la seva xarxa comercial" per ajustar les botigues a la seva nova estratègia per connectar amb un client, textualment, més jove i fashionista, i que ha significat una reducció del 28% de la superfície comercial. A més, al llarg del 2024, Desigual va ampliar la seva presència en plataformes de comerç en línia internacionals com Macy's i Nordstrom.

Desigual trepitja l'accelerador al mercat internacional

Pel que fa al mercat internacional, la firma de moda té l'objectiu d'assolir una facturació de 40 milions d'euros a la Xina el 2027. La seva estratègia passa per obrir fins a 60 establiments a les principals zones comercials de les grans urbs, amb enclavaments destacats com Shanghai i Pequín. Per a aquest creixement, la companyia propietat de Thomas Meyer va apostar el 2022 per crear una joint venture amb una companyia local per ampliar a l'uníson el comerç digital i l'obertura de botigues pròpies i franquícies. De tal manera que el 50% dels ingressos previstos corresponguin a la venda en botiga física, i la cadena de moda vol també accelerar al canal en línia al país asiàtic.