La firma de moda Desigual té l'objectiu d'assolir una facturació de 40 milions d'euros a la Xina, el 2027. La seva estratègia passa per obrir fins a 60 establiments a les principals zones comercials de les grans urbs, amb enclavaments destacats com Shanghai i Pequín. A més, de potencial la venda online. Per a aquest creixement, la companyia propietat de Thomas Meyer va apostar el 2022 per crear una joint venture amb una companyia local per ampliar a l'uníson el comerç online i l'obertura de tendes pròpies i franquícies. De tal manera que, el 50% dels ingressos previstos corresponguin a la venda en botiga física. E-Shine és un soci empresari de Septwolves Industrial, una empresa de moda cotitzada al mercat de valors de Shenzhen i que representa una de les companyies xineses més importants en la indústria de la moda.
Per complir els seus plans, la marca acaba d'obrir la seva tercera botiga física a Shanghai, que serà la seva primera flagship a la Xina. L'establiment està situat en l'històric centre comercial Shanghai Lady Fashion Mall, ubicat a Middle Huahai Road, una coneguda zona comercial de la ciutat, i comptarà amb 230 metres quadrats per posar a la venda la col·lecció de dona i accessoris.
Per a aquesta primera flagship store a la Xina, Desigual ha optat per crear un concepte de tenda nou, inspirat en el moviment modernista encapçalat per Gaudí i que "aconsegueixi apropar als consumidors xinesos l'esperit de Barcelona", ciutat on Meyer va crear la companyia. L'acabat d'estrenar espai vol oferir una experiència diferencial a les clientes a través d'una arquitectura inspirada en el naturalisme i les formes orgàniques que aconsegueixen evocar les sensacions que sentim en els espais on ens sentim més vius, recull la companyia en un comunicat.
Balázs Krizsanyik, General Mànager Àsia Pacífic de Desigual, explica que "aquesta inauguració està en línia amb la nostra estratègia de continuar desenvolupant el nostre negoci al mercat asiàtic, i el creixement a la Xina. Volem enfortir la nostra posició en mercats prioritaris al mateix temps que continuem amb la renovació de tota la xarxa de tendes a escala global. Els establiments físics continuen sent espais on connectar amb els nostres clients a través d'una experiència immersiva. Amb l'avenç del comerç digital, les botigues són un valor de marca i adquireixen un rol que va més enllà de la compra".
El coneixement dels hàbits i preferències de consum al mercat xinès és clau per tenir èxit, en el creixement de la marca. Té entre els seus plans abordar altres mercats al Sud-est asiàtic, ha confirmat la marca que, actualment, en la seva internacionalització té al Japó com a destí principal de les seves peces. "Volem oferir una experiència única en cada punt de contacte i apropar-nos als nous clients amb col·leccions pensades per a ells i adequats a les característiques del mercat, però que conservin l'essència de Desigual, la singularitat i el caràcter únic de les nostres peces i l'espai que les envolta," explica Balázs Krizsanyik.
La firma treballa en la modificació de talles, llargs i siluetes i la creació de dissenys específics seguint les seves tendències al mercat xinès, però sempre respectant l'ADN de Desigual. "Els valors d'innovació, autenticitat i inconformisme que sempre han distingit la companyia es traslladen a un nou i modern concepte de tenda i a la capacitat d'adaptació per apropar-se als nous consumidors", afegeix la nota.