El 2022 ha estat un any "complicat" per a Roca Group, el fabricant de productes per a l'espai de bany, que es va veure obligat a desfer-se del seu negoci a Rússia -set centres de producció- per les sancions d'occident arran de la guerra d'Ucraïna, que es va veure afectat pel descens en els nivells de demanda, motivats en gran manera per l'increment del cost de l'energia, i per l'escalada de la inflació a escala mundial. Les vendes de la marca han quedat pràcticament estancades en uns 2.092 milions -un 1,9% més sobre els 2.053 milions de 2021-, malgrat "els significatius increments obtinguts al Brasil, Índia, Xina, i també a Espanya, que manté un creixement sostingut des de 2014, salvant les conseqüències de l'any 2020", ha comunicat la companyia, que va celebrar junta d'accionistes aquest dijous. El grup ha obtingut un benefici net de 42 milions d'euros, un 76% inferior als 179 milions de 2021, un any en el qual els guanys més que van duplicar els 60 milions de 2020, l'any de la covid. En relació amb el resultat operatiu, l'any passat es va tancar amb 356 milions, equivalents a un 17% de la xifra de negocis, i inferiors als 401 milions de 2021.
La companyia de la família Roca -en tercera generació- va augmentar el seu esforç inversor el 2022, fins als 135 milions d'euros, enfront dels 124 milions de 2021. Els recursos s'han destinat a guanyar capacitat productiva. S'han ampliat les plantes del Brasil i l'Índia, s'ha construït una nova fàbrica de plats de dutxa de resina i banyeres de compòsits a Polònia, i s'ha ampliat el negoci de mobiliari de bany a Espanya i Portugal. A més de les inversions en descarbonització, circularitat i sensorització que garanteixen el desenvolupament de tots els centres de producció en termes de digitalització, sostenibilitat i ús eficient dels recursos, i que la companyia inclou en la seva política de descarbonització, amb la reducció d'un 39% de les seves emissions CO₂ i del 47% la intensitat d'ús d'energia. El 2022, ha instal·lat més de 10.000 plaques fotovoltaiques en múltiples ubicacions, entre les quals destaquen Gavà (Espanya), Cantanhede (Portugal) i Suzhou (Xina); per assolir un total de 21.800 panells a les instal·lacions del grup a tot el món. D'altra banda, la companyia ha executat amb èxit la reconversió de la seva planta de Croàcia en centre logístic, transformant-la en un hub que dona servei als principals mercats del centre d'Europa. En l'actualitat, Roca Group opera a 170 països i posseeix 76 fàbriques, generant ocupació per a 21.000 persones.
Durant aquest any 2023, Roca Group ha continuat consolidant la seva política d'adquisicions a través de la transacció de la nord-americana Madeli, la seva primera empresa als Estats Units. El grup va anunciar la compra de la companyia de mobles i miralls de bany, amb seu en Florida, i 500 punts de venda als EUA, contribuint a reforçar la categoria de producte i generant un efecte estratègic d'arrossegament, en un mercat on el mobiliari adquireix el pes de la decisió de reforma. El negoci de Madeli, que ascendeix a 13 milions de dòlars a l'any, completa el pes de Roca Group a Amèrica del Nord, amb importants inversions especialment en les seves factories de Mèxic, que va adquirir l'any 2016.
Segons un comunicat del grup, el 2023 també està sent fructífer quant a la inversió en innovació mitjançant la plataforma de Corporate Capital de Risc CVC de Roca Group: Roca Group Ventures. Aquesta ha executat una inversió inicial en Aquí Tu Reforma (ATR), plataforma digital de reformes d'habitatges orientada a la millora de l'experiència de l'usuari final, i ha analitzat més de 120 empreses emergents. Així mateix, ha tancat diverses col·laboracions mitjançant proves de concepte (POC) sobre productes de bany connectats, gestió d'avaries, noves tecnologies o reputació digital.
El grup Roca va iniciar la seva activitat el 1917 dedicant-se a la fabricació de radiadors de ferro fos per a la calefacció domèstica a la seva fàbrica de Gavà (Barcelona), que encara té operativa, encara que destinada a altres productes, i manté la seva seu central a Barcelona. A la capital catalana va inaugurar, el 2009, el Roca Barcelona Gallery, un edifici emblema per viure l'experiència de marca que van seguir els de Madrid, Lisboa, Londres, Xangai i Beijing.