Dia és el supermercat amb l'oferta més econòmica en el lliurament a domicili de la compra, seguida per Eroski i Carrefour, segons les dades de l'estudi realitzat per la plataforma d'enviaments|trameses col·laboratius Shopopop.
En concret, Dia compta amb un preu de 4,99 euros per lliurament, seguit per Eroski, que disposa d'una tarifa variable que va dels 4 als 7 euros, i Carrefour, amb un cost de set euros per comanda. A partir dels set euros estan Alcampo, també amb un cost que varia en funció de la comanda, i Mercadona (7,21 euros).
Per la seva part, la firma de Juan Roig és la que té més presència a nivell nacional, ja que disposa de lliurament a domicili a les 56 ciutats amb més població analitzades, el segueix Carrefour amb 55 ciutats disponibles; Dia, amb 48, i Alcampo, amb 45, mentre que Eroski ocupa l'última plaça amb la menor presència de venda online, amb 17 ciutats.
Els més ràpids en el lliurament
Els supermercats que encapçalen la llista dels més ràpids a l'hora de lliurar les comandes són Eroski i Dia, amb capacitat de lliurament en la mateixa data de la comanda i una mitjana|mitja de temps d'espera global d'un dia. Alcampo també ofereix lliurament el mateix dia, però la seva mitjana|mitja general és de dos dies des de la realització de la comanda, mentre que sense possibilitat de lliurament el dia i amb una mitjana|mitja de dos i tres dies respectivament, estarien Carrefour i Mercadona.
La venda online dels supermercats suposa entre un 2,5% i un 5% del total del volum de negoci, mentre que l'objectiu d'aquests establiments és superar el 6% el 2024, segons la plataforma.
L'informe mostra que les grans ciutats són les que expliquen|compten amb menors temps d'espera i més possibilitats de seleccionar diferents franges horàries de lliurament, mentre que les més petites compten amb un menor nombre d'opcions.
"La compra online és una realitat que ha arribat no només per quedar-se, sinó per experimentar un creixement exponencial. Els supermercats han d'estar preparats i nosaltres busquem oferir-los una solució eficient i sostenible que posi al client en el centre, alhora que acord als seus objectius de negoci", ha indicat Clara Lloveres, country mànager de Shopopop a Espanya.
Elecció de supermercat
Per què s'elegeix una cadena i no a una altra? Per què la majoria de les vegades s'acudeix|va al mateix supermercat? Quan es disposen a omplir la cistella de la compra, els consumidors prioritzen la relació qualitat/preu a la proximitat de l'establiment, precisament el|com de contrari que buscaven un any enrere, quan l'opció preferida era el súper més proper, segons les dades de l'últim plafó|panell de Kantar.
En analitzar les deu principals motivacions en l'elecció d'una determinada cadena, la relació qualitat/preu va escalar el 2023 fins a|fins i tot la primera posició desplaçant la proximitat, que va passar al segon posat. Els clients també van augmentar el seu interès per les ofertes/promocions i la qualitat de la marca pròpia, mentre que no els importa tant com un any abans la proximitat, que es mantinguin sempre bons preus o la possibilitat de realitzar una compra ràpida.