El Grupo Dia redueix les seves vendes netes en un 0,8% en els primers mesos d'aquest any, fins als 4.068,9 milions d'euros, llastat pel mercat argentí i malgrat els bons resultats registrats en el mercat espanyol.

Aquest setembre, Dia comptava amb 3.350 botigues, fet que suposa 2.086 menys respecte a les 5.436 del mateix mes de l'exercici anterior, després de la venda de 223 establiments a Alcampo, de Clarel i de la sortida de Portugal i Brasil.

Segons ha informat aquest dijous la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Dia va disparar el creixement a Espanya, amb un augment del 4,8% de les seves vendes en els primers nou mesos, fins als 3.161,4 milions d'euros. No obstant això, a l'Argentina van baixar fins als 907,5 milions, un 16,6% menys, a causa de la situació econòmica d'aquest país.

Ple que fa a les vendes brutes, es van situar en 5.726,1 milions d'euros fins al setembre, també impulsades pel bon resultat del negoci a Espanya, que creix per sobre del mercat en superfície comparable, però impactades per la caiguda de vendes a l'Argentina, així com per les sortides del grup al Brasil, Portugal i de Clarel.

En el tercer trimestre, les vendes brutes van pujar a 1.778 milions d'euros, un 1,8% més que l'any passat, gràcies al creixement d'Espanya, que va compensar la caiguda del consum a l'Argentina. A nivell consolidat, la venda dels negocis del Brasil, Portugal i dels establiments amb l'ensenya Clarel van suposar un impacte negatiu sobre la variació de les vendes respecte a 2023.

A Espanya, Dia va registrar unes vendes brutes de 1.335 milions d'euros en el tercer trimestre, fet que suposa un 4,3% més que el mateix període de l'any anterior, amb les vendes comparables creixent un 4,4%, mentre que a l'Argentina es van situar en els 442,1 milions d'euros, un 5% menys.

La cadena de supermercats va subratllar que, en un entorn de baixa inflació alimentària com el viscut en el tercer trimestre a Espanya, ha estat capaç d'impulsar les seves vendes gràcies al creixement de volums, el que li ha permès guanyar quota de mercat a superfície comparable en els últims trimestres.

Les principals palanques d'aquest creixement a Espanya han estat el nombre de tiquets i la freqüència de compra, que mantenen una tendència positiva, amb un increment del 6,2% en el tercer trimestre i una disminució en l'import de la cistella mitjana de l'1,7%. Les vendes del canal online van registrar un increment del 36,2% respecte al tercer trimestre de 2023.

A l'Argentina, les vendes es van veure impactades per un context macroeconòmic complex, amb caigudes fortes del consum, motiu pel qual van reduir les vendes brutes, que es van quedar en 442 milions d'euros, un 5% menys.

Martín Tolcachir, conseller delegat global de Grup Dia, va destacar que el tercer trimestre de l'any ha permès a la companyia "enllaçar dos anys i mig consecutius de creixement en vendes comparables a Espanya i continuar guanyant quota de mercat en superfície comparable".