La companyia de supermercats Dia ha arribat a un acord amb el grup Auchan (Alcampo) per la venda del seu negoci a Portugal per un import de 155 milions d'euros, segons ha informat en un comunicat remès la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Aquesta operació suposarà la desinversió total per part de la cadena de distribució al territori lusità.
L'acord comunicat aquest dijous inclou les 489 botigues sota la marca Minipreço i MaisPerto i tres plataformes logístiques, a més dels contractes, llicències i actius necessaris per a l'operació, ha detallat l'empresa. Des de la firma han afegit que l'import de l'operació pot variar en funció de determinats paràmetres i han remarcat que aquesta venda suposa la desinversió total per part del grup Dia a Portugal.
L'objectiu de la cadena de supermercats Dia és destinar els recursos nets obtinguts íntegrament a la cancel·lació i amortització de part del finançament sindicat que ostenta la companyia, segons ha indicat. En la informació facilitada a la CNMV, el negoci ha precisat que la consumació de l'operació està subjecta al compliment o renuncia, tal com aquestes es regulen al contracte, de determinades condicions suspensives que s'han de complir abans del 31 de març de 2024.
Entre elles, Alcampo ha d'aconseguir l'autorització de control de concentracions per part de la Comissió Europea i/o l'autoritat de competència a Portugal. D'acord amb les seves dades, l'operació estarà tancada a finals d'aquest any i principis del 2024.
489 botigues a Portugal
Dia ha assegurat que ha optat per aquesta decisió per centrar els esforços en la seva estratègia de proximitat als mercats que són més "rellevants per al seu negoci" i que "demostren potencial en un mercat competitiu". "Com demostren els resultats, hem entrat en una fase de consolidació del creixement i el nostre objectiu és que l'empresa s'enfoqui als països en els quals té potencial de creixement. Per a això, és necessari afrontar l'escenari actual i simplificar el perímetre de Grup DIA", ha assenyalat el CEO global de la firma, Martín Tolcachir.
Tolcachir ha reconegut en el comunicat que vendre el negoci a Portugal no ha estat una decisió "senzilla", si bé és l'estratègia "adequada" per centrar els esforços en aquells mercats més rellevants. La cadena de supermercats no espera impactes comptables negatius en el seu compte de resultats consolidat derivat de l'operació i informarà sobre el compliment de les condicions suspensives una vegada es produeixi el tancament.
En aquest sentit, Dia comptava a Portugal amb una xarxa de 489 establiments propis i franquiciats actius a tot el país sota dues ensenyes (Minipreço i MaisPerto) i tres plataformes logístiques. Al tancament de 2022, el negoci a Portugal va facturar 596 milions d'euros, un 0,5% més que un any abans, amb un avenç del de 3,7% en vendes comparables.