Dia confirma la seva desinversió al Brasil pels mals resultats que ha anat registrant al país any rere any. La cadena de supermercats ha comunicat que tancarà 343 botigues, més de la meitat del total, i tres magatzems. Es tracta d'una mesura estratègica que ja va anunciar el conseller delegat del grup, Martín Tolcachir, en la presentació dels resultats corresponents a l'any 2023. La companyia va perdre 154 milions d'euros al Brasil, més del doble que l'any anterior.
Després de la seva sortida de Portugal l'any passat, amb la venda del seu negoci a Auchan (Alcampo) per 155 milions, tot apunta que el Brasil serà el pròxim mercat en el qual deixarà de ser present. De moment, Dia ha anunciat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) la posada en marxa d'un procés de reestructuració en què contempla "com a mesura més immediata" el tancament estratègic de 343 botigues de baix rendiment i tres magatzems.
Es tracta del 58% de les seves botigues operatives al país llatinoamericà. A més, la distribuïdora durà a terme una anàlisi de diferents alternatives estratègiques per a la resta del negoci. Una decisió que, segons explica la mateixa empresa, s'ha pres a conseqüència dels persistents resultats negatius" de la seva filial brasilera.
El conseller delegat de l'empresa ja va advertir a finals de febrer, després de la presentació dels resultats, que aquesta mesura s'estava avaluant per l'impacte negatiu que ve registrant anualment. "Estem avaluant diferents opcions estratègiques, però no hi ha cap decisió presa fins avui, però es prendrà al llarg de l'any", va assegurar llavors.
Dia se centrarà en Espanya i l'Argentina
Amb l'anunci de la venda parcial del seu negoci al Brasil, el grup se centrarà en els que són en el dia d'avui els seus mercats rendibles. "Aquesta mesura permetrà destinar els recursos als mercats més rendibles i amb més potencial de creixement per al Grup Dia, Espanya i Argentina, on actualment la distribuïdora ha aconseguit una posició rellevant amb una estratègia centrada en la distribució alimentària de proximitat" ha assenyalat.
I és que, els últims resultats de Dia van reflectir una reducció del 75% de les seves pèrdues comptables gràcies a l'impuls del negoci a Espanya, però van estar llastades principalment pel mercat brasiler. D'aquesta manera, mentre que a Espanya va obtenir un benefici net de 122 milions d'euros, al Brasil les pèrdues van ser de 154 milions d'euros, més del doble de les registrades durant l'any anterior.
Per la seva part, el seu negoci a l'Argentina va aconseguir tancar l'exercici en positiu, guanyant sis milions d'euros, malgrat el complicat context econòmic que va provocar una forta caiguda de vendes en l'últim trimestre. De fet, el mateix Tolcachir ja va avisar que el grup espera un fre en el consum del país per a aquest any i va anunciar que desaccelerarà amb la inversió i expansió a través de noves botigues.