Dia ha anunciat aquest divendres la venda del seu negoci al Brasil a MAM Asset Management, que pertany al Banc Master, per un preu simbòlic de 100 euros. La cadena de supermercats surt així d'un altre dels mercats on opera i redueix la seva influència a Espanya i l'Argentina, les seves dues grans apostes l'últim any. El març passat ja havia anunciat el tancament del 58% de les seves botigues al Brasil per la falta de rendibilitat, un mercat en el qual va registrar pèrdues de 154 milions d'euros el 2023.

L'operació suposarà la desinversió total per part de Grup Dia al Brasil i permetrà a la distribuïdora alimentària "focalitzar-se en els seus mercats més rendibles", segons ha explicat en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). A més de la desinversió, l'operació també suposa "una sortida neteja davant MAM Asset Management, la qual cosa significa que Grupo Dia assumirà una responsabilitat limitada," ha indicat la companyia.

En aquest sentit, Dia explica que la compravenda s'ha realitzat a un preu simbòlic de 100 euros. Així mateix, el grup s'ha compromès davant MAM Asset Management a realitzar una aportació de fons en benefici de Dia Brasil per un import de 39 milions d'euros. La consumació de l'operació està subjecta a l'obtenció de Dia de l'autorització, dins dels dos mesos següents a la data de la firma del Ccntrato, per part de les entitats financeres del finançament sindicat.

Impacte negatiu de 101 milions

La venda del negoci brasiler suposarà a més un impacte comptable negatiu estimat en el seu compte de resultats consolidat per import de 101 milions d'euros. Aquesta quantitat és la suma dels 39 milions per l'aportació de fons esmentada, més 30 milions per pagaments de deutes financers garantits, més 27 milions d'euros per "reclassificació de les diferències de conversió associades al real brasiler", i 5 milions d'euros per despeses associades a l'operació.

El passat 21 de març Dia Brasil va presentar la sol·licitud de Recuperació Judicial a continuació un procés de reestructuració al Brasil comunicat el 14 de març. "Després dels persistents resultats negatius registrats en el país, Dia Brasil va decidir escometre el tancament de 343 botigues i 3 magatzems per intentar donar més estabilitat a la seva operació en espera de definir noves decisions estratègiques", explica la cotitzada.

Des de la seva arribada al Brasil el 2001, la companyia ha realitzat "una forta inversió i esforç al país que no ha obtingut el retorn esperable", situació que ha desembocat finalment en la decisió d'enfocar-se a Espanya i l'Argentina, on actualment el grup "ha aconseguit una posició rellevant" amb una estratègia centrada en la distribució alimentària de proximitat.