Digi ròssec. L'operador de telecomuniaciones d'origen romanès ha superat en el primer trimestre de 2023 els 6,5 milions de llars amb fibra òptica pròpia, segons ha anunciat aquest dijous. La companyia també continua creixent en el segment mòbil, havent superat els 4 milions de clients al març. En aquest aspecte, l'increment supera el 24% respecte al mes anterior.
Així mateix, espera superar el milió de clients de fibra a finals d'aquest mes. La teleco lowcost ha estat una de les empreses que més accessos nous de fibra òptica ha desplegat a Espanya al llarg de l'últim any i mig. També ha aconseguit arribar a més de 5 milions de llars de la xarxa, que ja compten a més amb fibra òptica amb fins a 10 Gbps.
L'escalada de Digi segueix pressionant el sector de les telecomunicacions, on els seus principals competidors com Movistar, Orange o Vodafone han incrementat les seves tarifes en els últims mesos. L'estratègia de la firma romanesa ha anat a la contra, aplicant agressives ofertes per guanyar quota de mercat, com un accés a fibra de 500 Mbps per 15 euros al mes a les zones amb la seva pròpia xarxa.
D'altra banda, l'empresa ha tancat recentment un acord amb el fons Abrdn per invertir 300 milions d'euros en els propers tres anys per desplegar en 1,5 milions d'unitats immobiliàries a Andalusia, per a un total de 2,5 milions. La teleco també està creixent en el segment de banda ampla fixa, on espera superar el milió de clients al llarg d'aquest mes d'abril.
En total, la companyia compta amb més de 6.000 empleats i supera els 4.000 punts de venda a Espanya. En aquest sentit, només des de començament d'any, Digi ha estat l'operador que ha captat un major nombre de clients a Espanya, al sumar més de 40.000 clients de banda ampla fixa i gairebé 200.000 clients de mòbil.