Més del 20% dels espanyols va utilitzar eines d'Intel·ligència Artificial (IA), com ChatGPT, almenys una vegada en els primers sis mesos de 2024, d'acord amb les dades del panell de llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. En concret, un 11,7% va utilitzar un 'chatbox' d'intel·ligència artificial en alguna ocasió durant aquell període, mentre que un 7% addicional ho va fer habitualment, segons l'informe del segon trimestre que ha publicat la CNMC aquest divendres en una nota.
A més, un 4,5% va provar l'eina però la va deixar d'utilitzar, mentre que un 76,4% no va utilitzar cap d'elles en la primera meitat de l'els primers sis mesos de l'any, recull EFE. D'altra banda, l'informe apunta que nou de cada deu persones es van connectar almenys una vegada a internet en l'esmentat període i gairebé el 80% va assegurar utilitzar-lo diverses vegades al dia.
L'aplicació de missatgeria instantània WhatsApp és la preferida pels espanyols, ja que un 93,2% de les persones consultades van confirmar el seu ús per enviar missatges i un 67,6%, per fer videotrucades. Respecte a la missatgeria en línia, després de WhatsApp estan Instagram (26,2%), Telegram (18,2%) i Facebook Messenger (13,6%).
Entre els motors de cerca consultats pels usuaris, Google és el més utilitzat habitualment, amb un 92,2% dels internautes, seguit de Bing (4,1%), en tant que un 4,4% va afirmar no utilitzar-ne cap freqüentment.
Per la seva part, els usuaris d'aplicacions digitals de navegació GPS (sistema de posicionament global, per la seva sigla en anglès) van preferir Google Maps, ja que va ser fet servir per un 91,6% d'ells, un 10,2% va utilitzar Waze i un 9,7%, Apple Maps.
Els serveis més i menys utilitzats
Entre els usuaris dels anomenats telèfons intel·ligents, el 34,8% va afirmar haver utilitzat un rellotge intel·ligent o braçalet d'activitat en el segon trimestre, mentre un 64,6% va apuntar el contrari.
D'acord amb la font, més del 80% dels espanyols amb telèfon intel·ligent ho van consultar diverses vegades al dia per enviar o rebre missatges, la meitat el va utilitzar diàriament per navegar en xarxes socials i un 46,6% per revisar el correu electrònic.
Al contrari, els serveis menys utilitzats amb freqüència diària van ser els de visionament de vídeos (29,3%), videojocs (21%) i els de navegació GPS (11,7%).
Segons l'informe, el sistema operatiu favorit dels consumidors en el segon trimestre va ser Android (75,8 %), al que el va seguir iOS d'Apple, que va pujar fins al 19,7 % (tres punts percentuals més davant el mateix període de 2023). Només l'1 % va utilitzar un altre administrador del 'maquinari'.