La drassana Barcelona Nautic Center inverteix 8 milions per allotjar embarcacions més grans
El varador comptarà amb un 'travelift' de 330 tones de capacitat, per a embarcacions de 13 metres de mànega
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dilluns, 30 de desembre de 2024. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
La drassana Barcelona Nautic Center, ubicat al moll de Llevant del Port de Barcelona, invertirà fins a 8 milions d'euros, en diverses fases, per ampliar les seves instal·lacions fins als 26.000 metres quadrats, des dels 12.000 m² actuals. Amb això, la concessió total d'aquest varador, especialitzat en el manteniment i la reparació de vaixells de motor i vela, inclourà 18.239 m² de terreny i 7.810 m² de làmina d'aigua. També inclou els edificis que acullen tallers i oficines, actualment amb una superfície de 4.000 metres quadrats.
Les obres a la instal·lació, que inclou superfície terrestre i làmina d'aigua, s'iniciaran a l'estiu de 2025, "quan l'activitat del varador és menys intensa", confirma a ON ECONOMIA el director de la companyia, Jordi Martí. L'objectiu és que es posin en marxa les primeres millores el 2026 i que es completi tot el projecte a finals de 2027. Abans de començar les obres, els responsables i el personal tècnic del complex nàutic estan ocupats en desmuntar la construcció d'uns 3.500 m² a l'interior del recinte que ha ocupat durant dos anys -en una cessió gratuïta- l'equip italià Lluna Rossa Pirelli Prada Team que va participar en la Copa Amèrica de Vela.
El projecte, aprovat fa uneixes setmanes pel consell d'administració del Port de Barcelona, comporta l'extensió de la concessió administrativa per uns altres 10 anys, fins a 2043. La majoria de les accions de Barcelona Nautic Center pertany al grup empresarial balear de la família Mayol que assumeix la gestió executiva del centre, un negoci de poc més d'un milió d'euros i un benefici net de 228.308 euros el 2022, les últimes dades disponibles.
Barcelona Nautic Center, per la seva ubicació estratègica, a l'entrada de la nova bocana del Port de Barcelona i al costat del port Marina Vela, proporciona un entorn ideal per als armadors que "busquen qualitat i excel·lència tècnica", destaca Martí. El directiu destaca l'estructura tècnica per a la reparació i manteniment de les embarcacions, amb un equip de 8 persones, "a què s'incorporarà més personal a mesura que avanci l'obra d'ampliació; inicialment pensem que amb 2 o 3 tècnics més", assegura.
Per donar tots els serveis necessaris -pintura, mecànica, fusteria, electricitat, electrònica, sistemes hidràulics o rigging, entre d'altres-, el centre també es recolza en "proveïdors externs locals", alguns dels quals s'instal·len al mateix recinte. En aquesta àrea, la companyia considera que també haurà d'augmentar els seus contractes de serveis amb les empreses col·laboradores actuals i "amb altres més", per atendre "una demanda creixent que valora la situació del varador a Barcelona i l'existència d'un ampli ventall de serveis de proximitat", destaca.
De 160 a 330 tones
L'ampliació consolidarà l'oferta de Barcelona Nautic Center com una drassana de referència per a la reparació i manteniment d'embarcacions de petita i mitja eslora, "a més de poder acollir vaixells d'una dimensió superior". Es refereix Martí al fet que es passarà d'embarcacions de 160 tones a 330 tones i d'una mànega de 8 metres a 13 metres.
Per a això, es procedirà a la substitució de l'actual travelift -la grua pòrtic per al desplaçament i elevació dels vaixells- per un de 330 tones de capacitat, per atendre les embarcacions de més tonatge i una tipologia més àmplia. Aquesta actualització millorarà significativament la flexibilitat operativa de l'esplanada, optimitzant els serveis de manteniment i reparació.
Més amarratges
En una altra de les zones del recinte s'ampliarà la làmina d'aigua, amb la incorporació de 22 nous amarratges per a reparació a la superfície d'embarcacions d'entre 12 i 45 metres d'eslora, equipats amb subministrament d'aigua i electricitat.
S'instal·larà una grua de 20 tones, dissenyada per a embarcacions de menor tonatge i es construirà una fossa d'encallada per a embarcacions de fins a 13 metres de mànega, cosa que permetrà donar servei a catamarans de fins a 24 metres d'eslora.