Les pimes han millorat la seva disponibilitat a incorporar personal major de 45 anys en els seus processos de selecció de personal i posterior contractació, segons es desprèn del darrer informe elaborat per la Fundació Pimec. En l'estudi, més del 75% de les empreses manifesten que contractar una persona major de 45 anys no comporta cap dificultat diferencial i admeten que han minvat les reticències davant de possibles exigències salarials -tot i que encara suposa un fre a la contractació- i la manca d'alt coneixement digital del talent sènior. Les companyies es mostren partidàries, això no obstant, de mesures que fomentin aquest tipus de contractació. Així, entre les propostes de solucions que es plantegen figura crear un nou contracte especial per a majors de 45 anys, fomentar i facilitar altres col·laboracions amb sèniors, generar més eficiència dels serveis públics d’ocupació respecte a l’atur sènior, reorientar les polítiques de les plataformes digitals de selecció, impulsar plans de formació amb compromís d’ocupació i la implantació del currículum cec.
Tenint en compte que en les dificultats per contractar talent sènior, la més temuda pels empresaris és l’elevat cost salarial, sembla que mesures com les anteriors, que contribueixin a mitigar aquest cost, al mateix temps que permeten reduir per a l’Administració les prestacions per atur, han de ser tingudes en compte, segons determina l'informe El talent té edat?, de la Fundació Pimec.
En aquest context, dues de cada tres pimes consultades, un 67,36%, han incorporat a les seves plantilles personal de més de 45 anys i un 36,9% ha optat per personal més gran de 55 anys, en els dos últims anys. Aquest percentatge és més favorable que el que manifestaven els empresaris en l'anterior enquesta: El 78% de les empreses declaraven que no han incorporat a ningú major de 55 anys en els dos anys precedents.
Les àrees comercial i de finances, amb percentatges al voltant del 20%, són els perfils més demandats i contractats en el segment de personal sènior. Després vindrien producció i recursos humans, amb un 216% i 14%, respectivament. La resta de posicions es troben en logística i màrqueting, bàsicament. Per altra banda, els empresaris destaquen especialment el valor de l’experiència per a la formació i acompanyament dels més joves.