EasyJet no obrirà nous vols comercials a Barcelona el proper any, almenys segons les seves previsions actuals, i el director d'operacions a Espanya, Javier Gándara, ha demanat en roda de premsa de presentació de resultats a Barcelona una ampliació de les pistes que "facilitaria" l'obertura de noves connexions. Ho ha explicat després de presentar a Barcelona els resultats anuals de la companyia, que compta el seu any fiscal de setembre a setembre i que va tancar el 2024 amb 542 milions de beneficis, un 39,5% més que l'any passat.

Encara que el grup, amb seu a Londres, no detalla els resultats financers de la seva activitat a Espanya, Ermot sí que ha exposat que la capacitat a Espanya és el 19% dels 100,4 milions de seients que té disponibles, un 8% més que l'any passat, amb una cobertura propera al 90% a l'haver transportat a 89,6 milions, davant els 82,7 milions l'any anterior. A més, ha detallat que a Espanya la capacitat creix gairebé el doble de ràpid que en el global de la companyia, després d'haver sumat un 10% més de seients aquest any, fins a assolir els 18,8 milions de seients.

Barcelona ha crescut un 6% el 2024 fins als 3 milions de seients, a un ritme inferior a Màlaga i Alacant, que ho han fet un 12,6 i un 17% més respectivament.

Entre les 14 noves rutes que obrirà l'empresa l'any vinent no hi ha cap vol nou a Barcelona i sí una connexió entre Palma i Zuric i entre Màlaga i Zuric, anunciada aquest dimecres després de les altres 12 anunciades fa uns dies. Tampoc llavors no hi va haver anuncis a El Prat, però sí a Reus, Almeria, Madrid i Gran Canària i Alacant.

Encara que Gándara ha volgut precisar que la no obertura de línies des d'El Prat no es deu directament a la falta d'espai, també ha reconegut que el "facilitaria". "Hi ha hores i espais disponibles, però en determinats slots no hi ha hores", ha dit.

Gándara ha defensat la proposta d'Eurocontrol d'ampliar la pista pel mar uns 500 metres i ha descartat que desviar vols a Girona o a Reus sigui una opció. "No es pot expulsar als vols, Reus o Girona tenen atractiu per si sols, però el client vol volar a prop de la seva destinació", ha defensat.

De moment, Easyjet no recuperarà els vols des d'aeroports de Jerez o Granada, que tenia abans de la pandèmia.

Gándara ha anunciat també que l'objectiu de l'empresa és assolir a mitjà termini els 1.000 milions de beneficis i ha detallat els plans de descarbonització de l'empresa. Aquests passen en una primera fase per la substitució d'avions per altres que contaminen menys i per l'entrada gradual de SAF, mesures principals de cara a 2035, per a quan esperen haver reduït un 35% les emissions. Per a 2050, en canvi, esperen haver introduït l'hidrogen verd en la flota perquè contribueixi de manera decisiva a la reducció d'emissions en un 78%.

En termes globals, l'ebitda de la companyia el 2024 va ser de 1.630 milions d'euros, un 20,7% més que l'any passat, i la facturació va augmentar un 13,9% fins als 11.163 milions d'euros.

Els 16 nous avions de la família A320neo durant l'any van impulsar una eficiència de costos d'uns 30 milions d'euros i easyJet Holidays va augmentar el seu rendiment gràcies a un augment dels clients del 36 %. La companyia pagarà un dividend de 12,1 penics (14,5 cèntims d'euros) per acció.