L'espanyola Ebro i la xinesa Chery, socis comercials i industrials en la nova planta de la Zona Franca de Barcelona, han revelat aquest dimecres els models que muntaran a l'antiga fàbrica de Nissan, rebatejada com a Ebro Factory, al Madrid Car Experience que ha obert les portes aquest matí. Ebro ha presentat el S800 i el S700, els dos primers models de l'empresa hereva del mític fabricant espanyol, que es començaran a fabricar a Barcelona en l'últim trimestre i es posaran a la venda a finals d'aquest any. El seu soci, Chery, també ha revelat el Jaecoo 7, que igualment es muntarà a la factoria catalana juntament amb l'Omoda 5, ambdós del fabricant xinès.

Els vehicles d'Ebro s'ubiquen en el segment dels SUV mitjans, encara que en dues mides diferents: l'Ebro S800, amb 4,725 metres de llarg i set places, que competirà contra els SUV mitjans-alts, i el seu germà petit, l'Ebro S700, amb poc més de 4,5 metres, en el segment mitjà dels SUV. Pedro Calef, conseller delegat, ha dit que el S700 competirà en un segment que ven 200.000 unitats a l'any a Espanya i el S800, en un mercat potencial de 60.000 unitats. I les pretensions de la marca són ambicioses: "Col·locar els models entre els més venuts del seu segment per a l'any 2025".

Ebro S800 5

Tots dos models arrencaran amb motoritzacions PHEV (plug in hybrid) i combustió, tecnològicament molt avançats, amb estàndards de seguretat i ajuts a la conducció de primer nivell, han assenyalat aquest demà durant la presentació. Ambdós vehicles es fabricaran a l'Ebro Factory de la Zona Franca de Barcelona a partir de finals d'aquest any i es comercialitzaran inicialment a través de 30 punts de venda d'una xarxa de concessionaris exclusiva per a la marca Ebro, distribuïts per tota la geografia nacional. Aquesta xarxa de distribució oferirà també serveis de reparació, i donarà cobertura als programes d'àmplia garantia de la marca.

Els dos SUV es diferencien per la mida i la capacitat per a passatgers, ja que l'Ebro S800, amb 4,72 metres de longitud, té set places i el S700, amb 4,51 metres, cinc. Els cotxes es comercialitzaran amb dos nivells d'acabat, els equipaments dels quals seran confirmats més endavant i van destinats a un públic familiar. Ebro no ha revelat el preu dels models, encara que insisteixen que "serà competitiu en línia amb el mercat".

Els vehicles, tant en la versió de combustió (ICE- 1.6 TGDI -150CV) com en l'híbrida endollable (PHEV - 1.5 TGDI- 350 CV de potència combinada), incorporen tecnologies QPOWER, amb elements innovadors com els motors a combustió a alta eficiència tèrmica amb cubicatges entre 1.5 i 2.0 l d'injecció directa, bateries de liti d'alta densitat, transmissió DHT especialment dedicada i controladors electrònics per a la correcta interacció entre tots els elements.

En la versió plug-in permet més de 80 quilòmetres d'autonomia en mode elèctric, amb la qual cosa el 90% dels trajectes es poden dur a terme sense utilitzar la gasolina; i és una mostra de l'aposta decidida d'Ebro per les noves tecnologies que contribueixen a la descarbonització de mobilitat. Ambdós cotxes s'han dissenyat en el centre d'R+D que Chery té a Frankfurt (Alemanya),

Calef ha remarcat que aquest any és doblement important per a ells, no només per l'arrencada de la producció i la presentació dels cotxes, sinó perquè fa 70 anys es va crear la marca Ebro, famosa pels seus camions, i també els seus tractors. "Avui presentem els primers cotxes d'Ebro, el primer fabricant d'automoció espanyol amb seu al nostre país. Des de l'Ebro Factory de Barcelona llançarem els cotxes que, sota una històrica marca que reneix en el seu 70 aniversari, circularan novament per ciutats i carreteres. Amb Chery, treballarem junts per impulsar un projecte que tornarà l'automoció a la Zona Franca de Barcelona, i per al qual el nostre objectiu és incloure tota la cadena de valor, generant ocupació, i també oportunitats per a la indústria auxiliar. Avui és un gran dia per a nosaltres, però també per a tots els que creiem en els projectes d'industrialització del nostre país".

Chery

Chery, amb estand al costat del d'Ebro, ha utilitzat el Madrid Car Experience per presentar l'Omoda 5EV, el preu del qual a Espanya serà de 37.500 en la versió confort i 39.900 en la premium, i el segon model de la marca xinesa que muntarà a Ebro Factory: el Jaecoo 7. Aquesta marca, creada recentment pel gegant Chery, el principal exportador d'automòbils xinès, es col·loca en un segment més prèmium, davant Omoda, en un segment més normal.

Belén Chaves, la product manager per a Espanya i Portugal, assenyala que Jaecoo és "una marca nova, per a un nou tipus de client, jove, amb èxit professional, molt urbanita, que busca exclusivitat". Amb 4,5 metres, el Jaecoo competirà en el mateix segment que l'Ebro S700, el dels SUV mitjans.

Seat i Cupra

A Madrid, entre altres marques, també hi són presents Seat i Cupra. Aquesta última exposa el Tavascan, del qual ja es poden fer comandes, i que començarà a ser lliurat a l'estiu, a més del Cupra Born, i els Cupra Ibiza i Lleó. De Seat, es podrà examinar la gamma completa, en les versions més ecològiques.