L'automobilística Ebro ja té a punt el salt al parquet amb la incorporació d'EV Motors –la raó social del fabricant– al BME Growth a un preu de 6,88 euros per acció, fet que suposa valorar la companyia en 329 milions d'euros, tot i que encara es desconeix la data concreta de l'operació, segons confirmen fonts de BME a Europa Press.
L'assessor registrat escollit per la companyia ha estat DCM Assessors, mentre que Renta 4 Banco actuarà com a proveïdor de liquiditat de l'operació.
L'empresa preveu un creixement molt significatiu en les vendes totals, que evolucionarien dels 36 milions d'euros esperats al tancament de 2024 –en base a l'inici de la producció de vehicles–, fins als més de 1.918 milions d'euros esperats per a 2029. Tenint en compte el marge sobre Ebitda, s'espera que a curt termini aquest ofereixi resultats negatius el 2024, superant els costos a les vendes.
Tanmateix, ja a partir dels exercicis següents –a mesura que les economies d'escala a nivell de costos i la implantació i penetració en el mercat ho permeti– es registrarà saldo positiu fins a totalitzar els 250 milions euros abans de final de dècada.
Tals previsions se sustenten de manera essencial en la producció i venda de vehicles, amb una expectativa de producció i venda al voltant de 1.400 vehicles a l'exercici 2024, per superar les 30.000 unitats venudes ja el 2025. En els anys següents es preveu un creixement accelerat que permeti superar les 130.000 unitats venudes el 2029.
L'arribada de la revitalitzada marca automobilística espanyola al mercat de capitals pren forma després de l'acord firmat l'abril amb el fabricant xinès Chery per a la creació d'una joint venture per fabricar cotxes a la Zona Franca de Barcelona l'activitat de la qual començarà al llarg del mes de novembre.
Ebro pretén iniciar les operacions de fabricació a la capital catalana dels models S700 i S800, que comptaran, cada un, amb dues versions, una de gasolina i una altra híbrida endollable. Així mateix, durant la primera part de l'any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i a finals de 2025 vol tenir llesta una versió d'aquest de "mida reduïda".
Aquesta planta comptarà, en un primer moment, amb una línia d'acoblament directe en les instal·lacions de Barcelona per "reindustrialitzar la zona com més aviat millor" a fi d'acabar de fabricar a Espanya vehicles preassemblats importats des de la Xina. En paral·lel, el grup treballarà en la creació d'una línia completa de producció de vehicles.
Pel que fa a l'aspecte comercial, els plans d'Ebre passen per comptar amb fins a 30 punts de venda a finals d'aquest any i 75 a finals de 2025 repartits per tota la geografia espanyola.
Sense politica de dividends
Sobre la política de dividends que tindrà EV Motors, el full enviat a Bolsas y Mercados Españoles (BME) aquest dimarts, aclareix que la companyia "no compta amb una política" de retribucions "específica definida". Fins ara, Barcelona Technical Center (BTECH) ha estat l'única societat del grup EV Motors que ha realitzat repartiment de dividends en els últims tres anys. El 2024 està previst també un repartiment de dividends per valor de més d'un milió d'euros que està pendent de pagament.