El conseller delegat del fabricant d'automòbils Ebro, Pedro Calef, ha avançat aquest dijous que la marca d'origen espanyol –ara integrada a l'esquema del grup xinès Chery- vol tenir fins a quatre models diferents acoblats en la planta de la Zona Franca de Barcelona a finals de 2025.
Aquest proper mes de novembre, Ebro planeja iniciar les operacions de fabricació en la planta de Barcelona dels models S700 i S800, que comptaran, cada un, amb dues versions, una de gasolina i una altra híbrida endollable. Així mateix, durant la primera part de l'any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i, a finals de 2025, vol tenir llesta una versió d'aquest de "mida reduïda".
Així ho ha confirmat el CEO durant la primera 'Cimera d'Automoció Hispano-Xina' celebrada a Madrid aquest dijous, durant la que Calef ha posat de relleu l'estratègia comercial i societària rubricada amb el grup del gegant asiàtic.
En aquest context, ha puntualitzat que, en un primer moment, comptaran amb una línia d'acoblament directe en la planta de Barcelona per "reindustrialitzar la zona com més aviat millor" a fi d'acabar de fabricar a Espanya vehicles preassemblats importats des de la Xina. En paral·lel, Calef ha afirmat que treballen en la creació d'una línia completa de producció de vehicles.
Pel que fa a l'aspecte comercial, els plans d'Ebro passen per disposar de fins a 30 punts de venda a finals d'aquest any i 75 a finals de 2025 repartits per tota la geografia espanyola.
Joint venture amb Chery
A través d'una joint venture amb Chery enfocada a la fabricació de cotxes i altres de destinades a la distribució de vehicles, Ebro espera revitalitzar la marca espanyola, fundada durant la segona meitat del segle, durant els propers anys.
Els aranzels als vehicles elèctrics xinesos també afectaran a l'antiga planta de Nissan adquirida per Ebro, en la qual es fabricaran l'Omoda 5 de Chery, a més d'uns altres models de la companyia espanyola. Chery va comunicar fa uns dies als sindicats que no començarà a muntar els seus cotxes fins a l'octubre de 2025, segons va avançar La Tribuna de Automoción. Fonts de UGT de la planta confirmen a ON ECONOMIA la trobada que van mantenir amb la direcció de la companyia i la decisió de Chery de retardar a octubre l'inici de les seves activitats industrials a Barcelona.
Aquestes mateixes fonts expliquen que la demora suposarà que al novembre, quan sí que començaran a muntar dos dels tres models d'Ebro (que no estan afectats pels aranzels, encara que les seves peces venen de la Xina). Segons van comunicar als sindicats, al novembre s'incorporarà un primer torn, a l'abril un segon i al juny un tercer. En total, quan els tres torns estiguin en marxa, s'ocuparà uns 300 treballadors en producció, als quals cal sumar el personal dels serveis d'investigació i gestió