La companyia d'arròs i pasta Ebro Foods considera que la contenció de preus tant en costos energètics com en algunes de les matèries primeres que fa servir per a la producció dels seus productes facilitarà que el preu de venda s'estabilitzi i descarta noves pujades de preus. El fabricant de marques com els arrossos SOS i Brillante ha precisat que aquesta serà la seva política en el que queda d'any, coincidint amb la presentació dels resultats trimestrals. Entre gener i setembre, Ebro Foods ha elevat un 60,9% el seu benefici en els nou primers mesos de l'any, fins a assolir els 140,1 milions d'euros, segons ha informat la multinacional en un comunicat.
En concret, el fabricant de SOS i Brillant ha precisat que aquest creixement es deu que en el mateix trimestre de 2022 es recollia la pèrdua extraordinària de 20 milions d'euros derivada de la venda del negoci de Roland Monterrat i també recull un benefici d'1,8 milions d'euros per la venda de la fàbrica de Woodland. La firma considera que, després de decidir escometre desinversions dels negocis de pasta seca de França i Amèrica del Nord, podrà tancar l'exercici amb un resultat operatiu (ebitda) ajustat d'entre 372 i 378 milions d'euros, molt per sobre de l'obtingut el 2019 quan encara tenien els esmentats negocis dins del grup.
Ebro Foods ha argumentat que l'import net de la xifra de negoci s'ha elevat un 5,7%, fins als 2.306,8 milions d'euros, impulsat fonamentalment per la positiva evolució de la divisió arrossera. En concret, el que més s'ha disparat ha estat el negoci de l'arròs, les vendes del qual es van situar en els 1.828,9 milions d'euros, un 6,7% més, mentre que el resultat operatiu va assolir els 232,3 milions d'euros, un 8,9% més.
Respecte a la pasta, la facturació es manté estable fins als 482,4 milions d'euros, mentre que l'ebitda es va situar en els 62,4 milions d'euros, un 24,6%. La companyia ha destacat l'evolució de les vendes de la pasta fresca, el bon comportament de Bertagni, que amplia referències i guanya punts en la distribució, i el creixement de Garofalo als Estats Units i el Canadà.
Per la seva part, el resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat n'ha assolit un dels millors de la seva història, fins a situar-se en els 140,1 milions d'euros, el que suposa un 16,1% més, per sobre dels obtinguts abans de la venda de les divisions de pasta seca a Amèrica del Nord i França.
D'aquesta forma, el deute net del grup se situa en els 588,2 milions d'euros, la qual cosa suposa 174,4 milions d'euros menys que a tancament d'exercici 2022. Aquesta xifra recull els pagaments efectuats del dividend anual, així com els 102,5 milions d'euros d'inversions en actius fixos.