Ebro ha iniciat aquest dissabte la seva activitat a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona, que era l'antiga planta de Nissan i portava gairebé tres anys parada. La companyia automobilística ha celebrat un acte inaugural que ha comptat amb la presència del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa; El Ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu; i diversos Consellers de la Generalitat de Catalunya.
Encara que fa setmanes que Ebro fa presèries per preparar l'arrencada oficial de la producció, l'acte d'aquest dissabte ha suposat el tret de sortida a la producció de cotxes en aquesta fàbrica. L'inici de l'activitat per part de l'automobilística, suposa, a més la recuperació de l'ocupació dels antics treballadors. Aquest va ser un dels compromisos adquirits a la taula de reindustrialització.
En un comunicat, Ebro explica que la producció es desenvoluparà en dues fases. En la primera, els vehicles seran acoblats a la fàbrica i a partir de 2025, s'incorporaran a la producció els processos de soldadura, pintura i muntatge complet. Aquest avenç permetrà integrar al parc local de proveïdors, enfortint així la cadena de valor i l'impacte positiu en el teixit industrial més pròxim.
Chery EV Motor, matriu d'Ebro, va firmar a l'abril una aliança estratègica industrial i de negoci amb Chery que ha fet realitat la reindustrialització de la planta de Zona Franca amb inversió publicoprivada. L'acord ha previst la creació de dues joint ventures: la denominada Ebro SUV, participada majoritàriament per Ev Motors, destinada a la comercialització i postvenda de vehicles SUV amb marca Ebro al mercat espanyol i andorrà (i més endavant també en altres països).
I, d'altra banda, la inversió de Chery en la planta de Zona Franca, participada majoritàriament per Ev Motors, i que tindrà com a finalitat la producció de models de les dues firmes automobilístiques. D'altra banda, s'està estudiant l'establiment d'un centre conjunt de I&D a Barcelona, similar al que Chery disposa a Frankfurt (Alemanya), entre uns altres quatre de més repartits per tot el món. En cas de confirmar-se, significaria que l'acord contemplaria tots els elements que conformen la cadena de valor en la indústria d'automoció, amb una companyia amb seu a Espanya.
Els primers vehicles en arribar al mercat seran els models s700 i s800, dos SUVs de mida mitjana amb motoritzacions PHEV (Plug in Hybrid) i combustió, tecnològicament molt avançats, amb estàndards de seguretat i ajuts a la conducció de primer nivell, explica la forma en el comunicat. El seu objectiu és col·locar els models entre els més venuts del seu segment per a l'any 2025.
"El projecte d'EV Motors i d'Ebro ha estat marcat des del seu origen per un propòsit clar: recuperar i transformar la indústria automobilística en el nostre país. Gràcies a la col·laboració entre institucions, sindicats, inversors, i al nostre soci i líder en automoció Chery, estem donant vida a una nova generació de vehicles que combina llegat històric i innovació." ha afirmat Rafael Ruiz, president d'Ev Motors.
Per la seva part, Tongyue Yin, president de Chery Automobile, ha dit que "La marca Ebre té profundes arrels culturals i un significat històric a Espanya. Chery i Ebro uneixen les seves mans per posar en comú les fortaleses de les empreses d'ambdós països i s'han compromès a transformar la marca Ebre en la principal marca nacional d'automòbils d'Espanya".