Ebro presentarà al saló de l’automòbil de Madrid, el Madrid Car Experience, el 22 de maig els dos primers cotxes que produirà a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona. Seran dos models SUV que, segons ha pogut saber ON ECONOMIA, seran versions del Tiggo, el SUV que Chery ven a nombrosos mercats asiàtics i llatinoamericans. El que es veu a la imatge següent és el Tiggo 7 Pro Max, en un fotomuntatge amb el logo d’Ebro superposat.

Autor: ON ECONOMIA

EV Motors, empresa catalana propietària de BTech i Ebro, va presentar fa gairebé un mes l’acord amb el fabricant xinès Chery per produir cotxes a l’antiga Nissan de la Zona Franca, rebatejada com Ebro Factory. En l’acte es va anunciar que al tercer trimestre es començaria a muntar un model de Chery, l’Omoda 5, i més endavant vindria el Jaecoo 7. També que a finals d’any es començarien a produir els dos primers Ebro, dos SUV.

Fonts de la recuperada marca d’automòbils han explicat a ON ECONOMIA que els donaran a conèixer el 22 de maig al Madrid Car Experience. La capital espanyola s’alterna el saló de l’automòbil amb Barcelona, un any a cada ciutat, i aquest 2024 li toca a Madrid. Ebro mostrarà els dos models al saló i n’anunciarà els noms. Fonts del sector han explicar que seran versions del Tiggo, concretament del 7 i el 8. La previsió és que es comencin a fabricar i comercialitzar a finals d’any, si tot va bé, tot i que no es descarta que sigui ja a principis del 2025.

Aquests dos cotxes seran inicialment models de combustió i, en un futur, híbrids. També està previst que en uns anys ja es fabriquin aquí. Al principi el cotxe vindrà ja gairebé muntat i a la fàbrica de Barcelona s’acabarà de configurar, amb el logotip d’Ebro, però més endavant es produirà aquí bona part del vehicle, donant feina als proveïdors locals.

També en uns anys, que no han concretat, Ebro començarà a fer els dos models propis, desenvolupats aquí, tots dos elèctrics: la pick up i la furgoneta, els drets dels quals van comprar a Nissan, però que es troben en fase d’homologació.

Ebro vendrà els seus cotxes al marge d'Omoda

Ebro i Chery van anunciar el 19 d’abril un acord que suposava la creació de dues empreses conjuntes: la que s’ocuparà de la producció i la comercial. Tot i això, l’empresa catalana vendrà els seus cotxes amb una xarxa pròpia, independent de la d’Omoda i Jaecoo –probablement ho faci amb un acord amb algun gran concessionari, com ha fet Omoda–, amb 30 punts de venda, com va anunciar Pedro Calef, conseller delegat d’Ebro.

La producció total dels models a la fàbrica, que arrencarà a finals de l’estiu, està previst que arribi a les 150.000 unitats el 2029, si el mercat respon. Però hi ha feina a fer a la fàbrica perquè comencin a sortir-ne vehicles. El D-Hub, controlat per EV Motors, va rebre 65 milions del Perte per fer obres a la fàbrica, però encara s’han de desenvolupar. Amb l’entrada de Chery, optaran al Perte 3, tot i que encara no es coneix la quantitat que demanaran. Sigui com sigui, tenen pendent habilitar les línies i sales com la de pintura, sense la qual ni tant sols poden muntar cotxes, ja que el pintatge és un dels últims processos que passa abans de sortir.