La direcció d'Ebro i els sindicats segueixen amb les negociacions que han d'assegurar la contractació fixa de 500 exempleats de Nissan que ara estan treballant per a la nova marca dins d'un programa de formació, a les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca. Les desavinences són a sobre de la taula de negociació. Els sindicats reclamen que s'apliqui el pacte entre la companyia i els sindicats pel qual 507 antics empleats de Nissan -que estan pendents de la conversió dels seus contractes de formació en indefinits- haurien de procedir a la seva reconversió el pròxim 1 d'octubre amb una jornada de vuit hores i el seu salari hauria de ser el del conveni del metall més un 20%.
No obstant això, la direcció d'Ebro recentment ja va anunciar que arrencarà el novembre amb un terç de la plantilla prevista perquè l'acord amb Chery per a la producció de models Omada es retarda a octubre de 2025. Per això, planteja als sindicats que els contractes fixos es formalitzin per sis hores en lloc de les vuit previstes, i mantenir les mateixes condicions econòmiques que fins ara, d'uns 1.575 euros al mes.
Aquest dimecres han tornat a reunir-se ambdues parts per abordar de nou aquest assumpte, i els sindicats s'han mostrat ferms que l'acord assolit l'any passat "és innegociable". El secretari general de Sigen-SIR USOC, Miguel Ruiz, ha assegurat a Efe que "s'han de complir els acords per transformar aquests contractes de formació en contractes ordinaris" i fer-ho en els termes que van acordar.
Segons la informació remesa pels sindicats a la plantilla, els representants dels treballadors proposen de fer servir la plantilla en activitats pròpiament productives, en activitats de transformació de la planta per al futur o bé en activitats formatives de llocs de treball que necessitaran en un futur, i la direcció s'ha compromès a estudiar aquest plantejament.
Aquest contracte de formació ha permès als exempleats de Nissan cobrar 1.575 euros bruts mensuals de febrer a octubre de 2024, però ara els sindicats volen que es compleixi el pactat, que suposaria passar d'uns 18.900 euros bruts anuals a uns 31.300. Al principi aquests contractes de formació van beneficiar uns 606 treballadors, però algunes desenes d'ells ja han pogut anar incorporant-se a treballar a la planta, amb la qual cosa l'última dada actualitzada és de 507 treballadors, segons fonts sindicals.
El passat 10 de setembre la companyia espanyola Ebro, aliada de la xinesa Chery per reactivar l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, va explicar que començarà a fabricar els seus models el novembre amb un centenar d'empleats, i va confirmar que la producció de l'Omoda 5, elegit per Chery per iniciar la fabricació, es retarda a 2025.