Bona engegada d'any per a les marques amb residència a l'antiga factoria de Nissan a Barcelona: Omoda i Jaecoo, del fabricant xinès Chery, i Ebro, la propietària de les instal·lacions on ja munten dos models propis. Omoda ha matriculat al gener 918 turismes i es col·loca al lloc vintè del total de les automobilístiques presents al mercat espanyol; la segona marca del fabricant, la prèmium Jaecoo, en ven uns altres 283 -ambdues per sobre de la nord-americana Tesla- quedant a trentena posició i Ebro obté al gener el lloc 33 amb 256 unitats venudes, 14 menys que la marca d'Elon Musk que ha patit una desfeta el primer mes de l'any a Espanya.

La més antiga de les tres al mercat espanyol, Omoda, va matricular el seu primer vehicle, un Omoda 5 de gasolina, fa 17 mesos, el setembre de 2023. En els quatre mesos d'aquell primer any va registrar en la Direcció General de Trànsit (DGT) 173 unitats, totes del mateix model, per a l'ús intern de la marca en funcions de màrqueting i comunicació. D'aquells mesos, el màxim es va donar el novembre, amb 61 cotxes. El desembarcament comercial es va produir el febrer de l'any passat, amb 107 cotxes venuts aquell mes per pujar-ne 418 a l'abril i col·locar-se el juny en 827 unitats, marcant des d'aleshores la velocitat de creuer, amb un màxim de 1.028 omodas 5 al juliol.

OMODA 5 MY25 Exterior
Omoda 5.

L'abril de l'any passat va arribar als concessionaris la versió elèctrica, l'Omoda 5 E, encara que amb comptagotes. A l'octubre comencen a pujar, amb un màxim de 67 d'elèctrics venuts al novembre i 54 al desembre, encara que el gener d'aquest any en descendeixen 22 els omodas elèctrics venuts. En conjunt, entre gasolines i elèctrics, l'octubre i el novembre s'han superat les 900 unitats mensuals, encara que en els dos mesos següents, desembre de l'any passat i gener d'aquest, s'han quedat lleugerament per sota dels 900: 893 i 896 respectivament. L'any passat, es van vendre en total 7.785 omodas, 7.578 de gasolina i 208 d'elèctrics.

Omoda 5 elèctric
Omoda 5 elèctric.

Jaecoo, la marca prèmium de Chery, va desembarcar a Espanya l'agost de l'any passat matriculant 63 cotxes del model Jaecoo 7, un SUV intermedi, que s'ha començat a comercialitzar en les versions gasolina i híbrida endollable. L'any passat van vendre 1.099 unitats i el gener d'aquest any 283.

Jaecoo 7
Jaecoo 7.

El fabricant espanyol Ebro fa tant dos mesos que està al mercat, ja que el desembre de l'any passat va matricular 28 unitats del S700 -un suv intermedi- amb el qual ha debutat al mercat espanyol. Al gener, en sumeixi el següent model per mida, el S800, dels que ha venut 51 el seu primer mes, juntament amb 205 unitats del S700, amb un total de 256 cotxes matriculats en l'arrencada d'any. Ambdós dos es fabriquen ja a les instal·lacions, als que se sumarà a l'octubre els Omoda i a l'estiu un tercer cotxe, el petit de la gamma Ebro, el S400.

Ebre S700 1
Ebro S700.

Ofensiva de llançaments

Però el creixement de les tres marques que muntaran a Barcelona es reforçarà amb una forta allau de models al llarg d'aquest any. De moment, Ebro compta al mercat amb les versions de gasolina del S700 i del S800, encara que aquest últim té el llançament comercial aquest mateix mes de febrer, ja que les primeres unitats d'aquest gener estan destinades a ús intern de la marca. A l'abril arribarà la versió híbrida endollable del S700 PHEV; al maig, el S800 PHEV i al juny es llançarà el més petit de la gamma, el S400. El model es muntarà sobre la plataforma del Chery Tiggo 4 PRO, per competir en el segment dels B-SUV. Almenys de moment, perquè s'espera un quart cotxe per al novembre, encara que de moment no s'ha anunciat de quin model es tracta.

Ebre S800 41
Ebro S800.

Omoda, que compta ja al mercat espanyol amb la versió gasolina i elèctrica d'Omoda 5, es reforçarà aquest any amb el petit de la gamma, l'Omoda 3, que el fabricant té previst llançar en les motoritzacions de gasolina, híbrida normal i elèctrica. Se suposa, serà el primer model que arribarà als concessionaris aquest any. Posteriorment, s'espera la versió híbrida endollable (PHEV) de l'Omoda 5 i al llarg de l'any se sumaran els dos models superiors de la gamma de la marca xinesa: l'Omoda 7 i l'Omoda 9. En principi, del primer s'especula amb versions gasolina i híbrida endollable i del segon, també les mateixes motoritzacions.

omoda3 blanc
Omoda 3.

Omoda 7

Omoda 7.

omoda c9
Omoda 9.

La marca prèmium de Chery, Jaecoo, sumarà aquest any al seu únic model en venda, el Jaecoo 7 de gasolina, una segona motorització, en híbrid endollable; el més baix de mida, el Jaecoo 5, en modalitat d'híbrid normal i elèctric, i el gran, el Jaecoo 8, un 7 places que desenganxarà amb un motor híbrid endollable (PHEV).

Jaecoo 5
Jaecoo 5.
Jaecoo 8
Jaecoo 8.