No són temps gaire propicis per a sortides a borsa, atesa la decisió d’Europastry, però EV Motors no fa marxa enrere i ja ha posat data al seu debut al parquet. La matriu de la marca de cotxes Ebro començarà a cotitzar el dilluns 14, i ho farà amb un acte a la borsa de Madrid, segons han explicat a ON ECONOMIA fonts properes a l’empresa.

EV Motors farà el salt al BME Growth a un preu de 6,88 euros per acció, el que valora la companyia en 329 milions. L’empresa tindrà un free flow del 25%, mentre que els actuals socis mantindran el 75% restant i, per tant, el control de l’empresa. La sortida a borsa compta amb l’assessorament de DCM Asesores i té Renta 4 com a banc proveïdor.

Amb l’operació, l’empresa captarà més de 82 milions d’euros, que invertirà en l’inici de la producció dels models previstos i la posada en funcionament de la fàbrica, així com en la comercialització. En el document de l’operació presentat a la CNMV, EV Motors preveu un creixement de vendes “molt significatiu” en els propers cinc anys.

Pedro Sánchez en la firma del acuerdo de EV Motors con Chery. Carlos Baglietto

EV Motors no és només propietària de la renascuda marca Ebro, sinó també de l’enginyeria BTech, i llogatera de la planta Zona Franca, l’antiga Nissan, on fabricarà els seus models i els Omoda de Chery, fabricant xinès amb el que s’ha aliat per produir cotxes de combustió i elèctrics.

Està previst que Ebro comenci a fabricar abans de finals d’any els seus dos primers models, els S700 i S800, que comptaran amb versions de gasolina i híbrida endollable, i que compti amb una xarxa de 30 concessionaris exclusius de la marca. El 2025 vol treure un altre model, així com començar a fabricar els Omoda de Chery, després que el gegant asiàtic hagi ajornat l’inici de la producció pels aranzels als cotxes elèctrics xinesos.

Inquilins de l'antiga Nissan i socis de Chery

EV Motors va ser una de les dues empreses –l’altra va ser QEV– que va formar el hub de la descarbonització, el projecte industrial destinat a omplir part de l’antiga fàbrica Nissan de la Zona Franca de Barcelona. La planta es va adjudicar al grup logístic australià Goodman, però amb la condició que hi hagués una part industrial, a càrrec d’aquestes dues empreses.

No obstant, QEV va acabar venent la seva meitat del hub a EV Motors, poc abans que l’empresa propietària d’Ebro, que presideix Rafael Ruiz, tanqués l’acord amb Chery. QEV, però, també tindrà un espai per muntar les furgonetes elèctriques.