eDreams trepitja l'accelerador i augmenta la seva plantilla un 40% en només dotze mesos, la qual cosa el porta a assolir els 1.500 fets servir, més que el 2019. L'agència de viatges online va perdre bona part dels seus treballadors durant la pandèmia, en un context on el sector turístic es va paralitzar per complet. Però el març de 2022, quan el pitjor havia passat, va anunciar la seva intenció de tornar a contractar.
En concret, la companyia catalana va anunciar la seva intenció de contractar 500 treballadors en tres anys (fins a 2025) per acompanyar el creixement de les subscripcions premiï, la seva principal font d'ingressos actualment, segons va explicar el conseller delegat Dana Dunne. En aquell moment, el nombre mitjà d'empleats del grup era de 917, de manera que les noves contractacions el portarien per sobre dels 1.400.
Tanmateix, eDreams ja ha superat aquesta xifra en contractar més de 580 empleats en només un any, de juny a juny, segons es reflecteix en la memòria presentada al mercat. I això que les contractacions es van posar en dubte el mes de maig passat quan es va conèixer que havia perdut més de 40 milions d'euros al seu exercici fiscal 2023 (en el seu cas, l'any comença a l'abril) quan la resta de companyies turístiques ja començaven a donar beneficis.
Però el CEO del grup va aclarir llavors que els seus plans seguien endavant, confiava tant en la recuperació d'eDreams que fins i tot va rebutjar el rescat que només uns mesos abans havia demanat el Govern espanyol. Els seus comptes confirmen ara aquesta recuperació, perquè la firma ha tornat a beneficis en el seu primer trimestre fiscal 2024, que va d'abril a juny. En concret ha guanyat 4,1 milions d'euros.
La plantilla continuarà creixent. Des de la companyia expliquen a aquest mitjà que l'objectiu d'eDreams ODIGEO és el d'assolir, concretament, els 1.550 fets servir. De manera que hauran de contractar un altre mig centenar de professionals i encara tenen mesos per fer-ho, perquè es van proposar de fer-ho fins a 2025.
Aquest fort augment de plantilla ha disparat, això sí, les seves despeses de personal, que passen de 16,2 milions a 21,19 milions en dotze mesos. "L'augment de les despeses en sous i salaris està relacionat principalment amb el creixement en el nombre d'empleats, que se n'ha incrementat de 1.064 a 1.500 en un any", expliquen.
eDreams dispara el nombre de subscripcions premiï
eDreams pretén arribar als 7,25 milions de membres Prime de cara a l'any 2025. Al seu informe, l'agència de viatges online explica que els models de subscripció "has demostrat ser molt reeixits en diferents indústries al llarg dels anys". És el cas de Netflix, indiquen, que continua creixent després de més de 20 anys d'història "amb certesa i predictibilitat en els seus resultats".
Sota aquesta premissa, la companyia està centrant tots els seus esforços és créixer per aquesta via, que consisteix que els usuaris es donen d'alta i paguen una quota anual que els permet tenir accés a ofertes de viatges personalitzades i exclusives sempre.
En els seus comptes es posa en relleu que, a tancament de juny arriben ja els 4,7 milions de subscriptors, la qual cosa suposa un augment del 47% respecte al primer trimestre fiscal de 2023. I això "malgrat que la indústria comença a mostrar patrons d'estacionalitat més normalitzats". A l'agost, avancen, els membres de prime ja ascendien 4,9 milions.
"Hem sumat una mitja de 375.000 nous membres en el trimestre", apunten. Quant als ingressos mitjans per cada membre premiï, actualment són de 75,5 euros per subscriptor, ja que eDreams vol que de moment se situïn en el rang mitjà d'entre els 70 i 80 euros, però pujaran. El seu objectiu és que també el 2025, els preus incrementin fins a assolir l'objectiu de 80 euros per membre.