La plataforma de subscripció de viatges eDreams Odigeo va registrar unes pèrdues netes d'1,2 milions d'euros durant el seu primer trimestre fiscal 2025, finalitzat el 30 de juny, davant els guanys de 4,1 milions del mateix període del passat exercici. En termes ajustats, la companyia va guanyar 2,6 milions d'euros entre abril i juny, un 145% més que els 1,1 milions d'euros del període anterior, segons ha informat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). eDreams argumenta que el benefici net ajustat reflecteix amb més precisió el rendiment operatiu del negoci, ja que exclou certs elements no recurrents que van repercutir en aquest trimestre a causa del calendari, com les despeses relacionades amb el pla d'incentius a llarg termini i l'augment dels costos tecnològics, que són inversions estratègiques per al creixement futur.
Entre abril i juny de 2024, la companyia va obrir el seu exercici fiscal 2024-2025, consolidant la seva plataforma de subscripció amb el model 'Prime' que va registrar un increment del 32% del nombre de subscriptors, uns 409.000 usuaris més, que situa la xifra total en 6,2 milions. Aquests usuaris van aportar un 2% més d'ingressos a eDreams fins als 160 milions d'euros, en tant que els ingressos 'cash' van créixer un 4%, amb un total de 173,5 milions d'euros.
Per la seva part, el resultat brut d'explotació (Ebitda) 'Cash' d'eDreams va assolir els 36 milions d'euros al començament de l'any fiscal 2025 (+23%), en tant que l'Ebitda ajustat va créixer un 13%, fins a totalitzar 22,6 milions d'euros, segons ha comunicat la companyia.
El conseller delegat de la companyia, Dana Dunne, valora les xifres en positiu. "Hem iniciat el nostre any fiscal amb un primer trimestre excel·lent, caracteritzat per una rendibilitat en alça, una expansió significativa de la nostra base d'abonats i una notable millora dels marges, tal com vam dir que faríem," ha assenyalat.
La companyia, encara que espera certa volatilitat en les altes netes trimestrals a causa dels patrons d'estacionalitat, creu que el negoci aportarà almenys un milió de subscriptors més al terme del present any fiscal, complint així una vegada més les seves pròpies previsions. A més, la maduresa dels membres Prime és el principal motor dels beneficis i marges. En aquest sentit, ambdós indicadors van continuar creixent en el primer trimestre fiscal de 2024-25: la rendibilitat es va elevar un 23%, fins als 36 milions d'euros. De cara al final de l'any fiscal, s'anticipa que la rendibilitat creixi almenys un 48% interanual, amb 180 milions d'euros.
En la seva informació, el grup recorda que amb el continu creixement i de la sòlida liquiditat de l'empresa, que es va situar en 228 milions d'euros en el trimestre, l'empresa va presentar una oferta pública d'adquisició (OPA), voluntària i parcial, per finançar el pla d'incentius a llarg termini per a empleats fins a l'exercici 2027, per un màxim de 50 milions d'euros. La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) va aprovar l'OPA voluntària i parcial el 24 de juliol de 2024 per un màxim de 4.550.864 accions, que suposen el 3,6% de les seves accions emeses, a un preu fix de 6,90 euros per acció.