L'agència de viatges online eDreams Odigeo va reduir la seva pèrdua fins a 1,6 milions d'euros en el primer semestre del seu exercici fiscal 2024, finalitzat el 30 de setembre, davant els 24 milions que va perdre en el mateix període d'un any abans, alhora que va augmentar els seus ingressos un 12 %, fins als 354 milions.
Segons ha informat aquest dimecres la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), eDreams va aconseguir aquests resultats gràcies, en bona part, al bon comportament de la seva plataforma de subscripció Prime.
La companyia ha assegurat que el "creixement substancial" en els ingressos, 38 milions d'euros en el semestre, requereix un període més prolongat per reflectir-se en benefici net a causa de les inversions realitzades, com les dutes a terme en l'expansió de la base de membres Prime, i que, a mesura que aquestes es consolidin, es traduirà en una millora més gran en el resultats net.
El creixement del nombre de subscriptors, un 41 % en els últims 12 mesos, fins als 5,2 milions, juntament amb l'augment de la fidelitat i les renovacions dels membres existents, van tenir un impacte positiu en els resultats.
"L'èxit de la transició a un model de negoci centrat en les subscripcions també queda patent en l'augment de la contribució de Prime al marge sobre ingressos global, que va passar del 38 % al 55 % en el primer semestre de l'exercici 24," segons l'empresa.
eDreams, immersa en el seu pla estratègic a tres anys i mig anunciat el novembre de 2021, ha confirmat que assolirà o depassarà els objectius previstos per a 2025: superar els 7,25 milions de membres Prime i al voltant de 80 euros d'arpu (ingressos mitjans per usuari).
A més, la companyia ha destacat que la seva "sòlida" posició financera estableix les bases per a una expansió més important més enllà de 2025.
El conseller delegat de eDreams, Dana Dunne, ha assegurat que estan "molt satisfets" amb aquests resultats i que el canvi estratègic cap a un negoci basat en la subscripció continua "donant fruits".
"El nostre model únic ha demostrat la seva resiliència", ha afegit Dunne, la qual cosa els fa esperar un "fort potencial de creixement" que preveuen molt més enllà de 2025.
Les reserves per mòbil també van millorar i van representar el 59 % del total de les reserves de vols, davant el 54 % en el segon trimestre de l'exercici 2023.
eDreams Odigeo opera a través de les seves marques eDreams, GO Voyages, Opodo i Travellink, i el motor de metacerca Liligo, amb les quals dona servei a més de 20 milions de clients a 44 països.