Malgrat arribar a una xifra rècord de subscriptors Prime fins als 3,8 milions d’abonats (un 109% més que l’any passat) i malgrat haver augmentat els ingressos un 69% fins als 316,5 milions d’euros, Edreams encara enregistra pèrdues. En el seu balanç del primer semestre de l’exercici fiscal de 2023, el que va de l’abril al setembre de 2022, han perdut 24 milions d’euros nets (19 de nets ajustats), un 36% menys que els 37,5 milions d’euros del mateix exercici de l’any anterior.
El CEO d’Edreams, Dana Dunne, i el director financer, David Elizaga, han celebrat en roda de premsa els resultats tot recordant que els ingressos i reserves són de rècord (8,6 milions durant tot el semestre), superiors fins i tot a l’any anterior a la pandèmia. Però no aconsegueixen fer reprendre el camí dels beneficis, que sí que van aconseguir l’any 2019. L’activitat turística ha tornat amb força, però encara no els guanys.
Quan tornarà Edreams als beneficis? “Arribarà, arribarà”, ha respost Elizaga, sense voler posar dates però mantenint un to d’optimisme. El mateix que ha emprat per defensar que l’empresa està un 45% per sobre de la resta d’empreses del sector, o per garantir una ampliació de plantilla de 500 persones fins a l’any 2025, de les quals ja s’han concretat 201.
En aquest sentit, la tendència de l’empresa es distingeix de la creixent tònica als acomiadaments que comença a colpejar tecnològiques com Twitter, Meta o Amazon. “Nosaltres no depenem de la publicitat, la nostra dinàmica de negoci son els viatges. Hi ha hagut de tot, guerres i crisis, i fins a la pandèmia només en tres dels darrers quaranta anys ha caigut el nombre de passatgers d’avions”, ha dit Elizaga.
Malgrat les pèrdues, l’ebitda o benefici net d’explotació d’Edreams és positiu, de 7 milions en el seu balanç ajustat i de 34,5 milions en la seva versió Ebitda cash, que anticipa els ingressos per quotes de subscriptors que estan encara pendents de meritar.
“Estem amb entre un 45 i 50% més d’ingressos que l’any 2019”, ha defensat Dunne, que s’ha mostrat “orgullós” pels resultats de l’any. “Hi ha la inflació, la guerra d’Ucraïna i l’augment dels tipus d’interès, però la gent que treballa intensament prefereix continuar viatjant i renunciar a altres coses”, ha completat Elizaga, director financer del grup.
Els directius de l’empresa han atribuït l’increment d’ingressos a les subscripcions Prime, un model diferencial amb altres empreses de reserves de viatge que permet als abonats accedir a majors descomptes pagant 55 euros cada any, amb un mes gratuït de prova durant el qual també es poden fer reserves.
Comptant el milió de subscriptors i el total de 3,6 milions d’usuaris durant el semestre, Edreams assoleix els seus objectius d’ingressar 80 euros per cada usuari.