El Corte Inglés accelera al mercat internacional. El grup de distribució manté la seva aposta pel posicionament a l'exterior de les seves marques pròpies, que es troben actualment presents a més de 30 països després d'aliar-se amb socis estratègics de cada país. En concret, la firma presidida per Marta Álvarez continua consolidant el seu posicionament internacional, incorporant més referències i noves categories en l'àrea de la llar, que s'afegeixen a les ja existents en moda i alimentació, segons recull la memòria anual del grup amb seu a Madrid.

En alimentació, el grup ha arribat a un acord amb una companyia filipina per comercialitzar als seus supermercats productes de les marques El Corte Inglés i El Corte Inglés Selection. També ha ampliat la col·laboració a l'Equador per augmentar l'assortiment d'aquests productes en els diferents punts de venda distribuïts per tot el país.

Mentre que a Kuwait i a l'Aràbia Saudita, on són presents des de fa set anys, s'ha començat a comercialitzar productes d'El Corte Inglés BIO i s'han mantingut els acords existents en altres països. Respecte a la moda, les firmes Couchel, Southern Cotton i Èmfasi han desembarcat a diversos establiments d'una cadena de grans magatzems d'Irlanda.

Aposta per Costa Rica, Nicaragua, Guatemala i El Salvador

A més, el grup ha reforçat la presència d'El Corte Inglés al mercat llatinoamericà amb la firma d'un acord per obrir espais de llar, alimentació i de la marca de moda Easy Wear a Costa Rica, Nicaragua, Guatemala i El Salvador.

La multinacional de distribució espanyola ha destacat l'acceptació que ha tingut la marca de llar a Xipre, on porta implantada un any amb la presència de quatre córners repartits entre les ciutats de Nicòsia, Zenon, Lárnaca i Paphos on es poden trobar les col·leccions coordinades de parament, decoració i tèxtil taula. D'altra banda, el negoci en línia també s'ha elevat a escala internacional, ja que el web ha crescut un 14,3% respecte a l'any anterior.

Sfera, el seu vaixell insígnia a l'exterior

Per la seva part, la seva ensenya de moda i accessoris Sfera, que és el que compta amb una presència internacional més gran, es troba present a 18 països, amb un total de 490 punts de venda, dels quals 164 són botigues pròpies, 251 franquícies i 75 córners (73 a Espanya i dos a Portugal).

Respecte a les botigues pròpies, Mèxic compta ja amb 51 establiments de l'ensenya de moda i tres a Grècia, mentre que en règim de franquícia, Sfera té presència a Suïssa amb 53 punts de venda, a Tailàndia amb 31 i a Irlanda amb 18, entre altres mercats. A Llatinoamèrica, on compta amb una àmplia presència, destaquen Xile amb 56 franquícies, Perú amb 39, El Salvador amb 12 i Guatemala amb 10. També es troba present al Paraguai, Nicaragua, Costa Rica i Panamà.

Hi cal afegir una sèrie de franquícies que estan presents en països de l'Orient Mitjà com Emirats Àrabs i Qatar, mentre que al passat exercici Sfera va cessar la seva activitat a Polònia.