El Corte Inglés ha arribat a un acord per traspassar a Carrefour 47 establiments comercials no estratègics de SuperCor per un valor total de 60 milions d'euros. En aquest sentit, la companyia impulsarà la seva aposta per l'alimentació amb l'obertura de nous supermercats de gran format a peu de carrer, segons han informat ambdues companyies en un comunicat.
En concret, el negoci presidit per Marta Álvarez ha precisat que aquest traspàs de 47 supermercats són considerats "no estratègics", retenint la propietat dels immobles la titularitat dels quals és d'El Corte Inglés. La transacció es troba subjecta a les condicions habituals d'aprovació per part dels òrgans de competència, encara que s'espera que es tanqui abans de finals del primer semestre de 2024.
Supermercats El Corte Inglés a peu de carrer
En l'actualitat, la divisió d'alimentació d'El Corte Inglés compta amb diferents formats com Supermercados El Corte Inglés, Hipercor, SuperCor, Sanchez Romero, i les botigues del Club del Gourmet. Aquests se sumen als més de 550 supermercats que operen a les gasolineres de Repsol, sota la marca SuperCor Stop&Go.
D'aquesta forma, el projecte de creixement dels grans magatzems inclou l'obertura de Supermercats El Corte Inglés a peu de carrer, fora dels espais comercials de la cadena, en locals d'entre 2.000 i 2.500 metres quadrats, amb una proposta de productes i serveis de qualitat, en línia amb els que ja posseeix actualment.
El primer pas d'aquest projecte d'expansió va ser la inauguració, el mes d'abril passat, del primer Supermercat El Corte Inglés ubicat a Sotogrande (Cadis), que compta amb una extensa gamma de productes frescos, un selecte celler i una zona de plats preparats, entre altres serveis. A més, la firma preveu l'obertura de nous supermercats de la marca SuperCor, d'entre 800 i 1.500 metres quadrats, cosa que permetrà continuar desenvolupant el seu parc de botigues.
1.500 botigues Carrefour a Espanya
Per la seva part, la cadena de supermercats Carrefour ha avançat que preveu reconvertir les botigues adquirides a les marques Carrefour Market, Carrefour Express i Supeco, confirmant l'aposta de la companyia per l'expansió al format de supermercat. En concret, els supermercats i botigues de conveniència adquirits a El Corte Inglés estan ubicats especialment en comunitats estratègiques per a Carrefour com són Madrid, Catalunya, Andalusia i la Comunitat Valenciana.
L'empresa ha assenyalat que es tracta d'una adquisició que permetrà a Carrefour desenvolupar la seva xarxa de botigues en "formats guanyadors", ja que els supermercats transformats es beneficiaran "notablement del fort valor de marca, la política comercial, els productes sota la marca Carrefour i les seves condicions de compra".
Amb aquesta operació, Carrefour consolidarà així la seva posició a Espanya, diversificant encara més la seva xarxa de botigues i àrees geogràfiques, en línia amb la seva estratègia, ja que després de tancar aquesta operació ja supera les 1.500 botigues al país.