L'empresa valenciana Helados Estiu, proveïdor totaler de gelats de Mercadona, ha elevat els seus ingressos un 21,5% el 2022 fins als 106 milions d'euros i ha assolit els 37 milions de litres de gelat venuts, un 10% més que l'any anterior. Malgrat això, els guanys de l'empresa s'han contret un 24,5% fins a 4,1 milions per l'increment "constant" del preu de les matèries primeres, els costos d'energia i els logístics. Segons explica l'empresa en un comunicat, aquest complicat context no ha deixat d'invertir i continua treballant per repercutir "el mínim possible" aquests increments de cost en el consumidor, d'allà gran part de la reducció del benefici.
Helados Estiu, fabricant entre altres referències dels Mochi Helados dels quals Mercadona ven més 9.600 unitats al dia, destaca que l'equip humà ha estat "fonamental" per garantir el subministrament, la seguretat alimentària, la qualitat dels seus productes i el desenvolupament sostenible de la companyia. El refrigerador valencià ha incrementat la plantilla als dos últims exercicis i ha passat de 266 empleats el 2021 a 331 empleats el 2022, amb moments en què ha arribat a ocupar 450 persones en plena campanya.
Com a novetats de l'actual campanya, Helados Estiu destaca el gelat Mini Bombó Bescuit i el sandvitx Mini Choco Cream que es venen en exclusiva a Mercadona.
Present a 20 països
Helados Estiu recorda que va començar a exportar el 2019 els seus mochi gelats sota la marca Wao Mochi, que ja es poden comprar a més de 20 països "demostrant la importància de la inversió en Investigació i Desenvolupament". L'empresa ha consolidat una inversió de 31 milions als tres últims exercicis.
La companyia gelatera ha posat en marxa recentment una nova fàbrica a Cheste (València) en la qual ha instal·lat noves línies de producció tecnològicament avançades que li han permès continuar incrementant la seva capacitat productiva. En l'actualitat, l'empresa valenciana fabrica en les seves dues plantes de Cheste i de Ribarroja del Turia.
Segons destaca l'empresa, el creixement sostenible és una de les seves premisses. La seva directora general, Maria José Félix, destaca que la firma "ha de ser sostenible econòmicament, mediambientalment i socialment, amb compromís, sent part de l'estratègia i amb accions concretes a curt, medi i llarg termini." A més, afegeix sobre la sostenibilitat econòmica "és imprescindible ser sostenible econòmicament perquè garantint l'obtenció de beneficis en la nostra activitat, som capaços de generar riquesa, pagar impostos, crear ocupació, invertir i innovar, la qual cosa dota de sentit a la companyia."
En aquests moments a Helados Estiu s'està treballant en augmentar la capacitat d'energia fotovoltaica tant a Cheste com a Ribarroja del Turia. La creació d'ocupació ha suposat un esforç important per l'increment de la plantilla, ja que la formació continuada de tots els seus empleats és un objectiu essencial, assegura l'empresa.