La companyia tecnològica X, fundada pel multimilionari Elon Musk, va presentar aquest dimarts una demanda contra una associació de publicistes, a la que acusa de promoure un boicot a la xarxa social i trencar lleis antimonopoli dels Estats Units.
En la demanda, presentada davant d'una cort federal en Wichita Falls, Texas, s'acusa la Federació Mundial de Publicistes (GARM) de conspirar juntament amb grans marques com Unilver, CVS o Mars per privar a la xarxa social X de "milers de milions de dòlars en ingressos publicitaris" de manera coordinada.
El document al·lega que la coalició va transmetre a les empreses la seva "preocupació" pels estàndards de seguretat de la xarxa social X, abans coneguda com a Twitter, després que Musk l'adquirís el 2022.
En sonar aquestes alarmes, va destacar la demanda, GARM va provocar que els "grans anunciants" duguessin a terme un "boicot massiu" de la plataforma.
"Els publicistes de les principals marques (...) van acordar boicotejar Twitter abruptament, interrompent o reduint substancialment les seves inversions de publicitat" en la xarxa social", va destacar el document presentat per l'equip legal de X.
La demanda, al seu torn, cita un informe presentat fa unes setmanes pels membres republicans del Comitè Judicial de la Cambra de Representants en el qual s'acusa GARM d'estar liderant una "coordinació" corporativa per "silenciar punts de vista conservadors".
El report assenyala com a víctimes d'aquesta "conspiració empresarial" contra mitjans i polítics conservadors i ultraconservadors com el presentador de podcast Joe Rogan o el portal Breitbart, fundat per l'assessor de l'expresident Donald Trump, Steve Bannon.
En un missatge en vídeo publicat a X, la consellera delegada de la companyia, Linda Yaccarino, va fer eco de les denúncies presentades en la demanda i va assenyalar que el suposat boicot amenaça amb "la capacitat de prosperar en el futur" i posa l'empresa en risc "a llarg termini".