Des que va arribar a Twitter, i ja fins i tot des d'abans, Elon Musk és un expert a cridar l'atenció amb els seus anuncis públics. Amb un tweet, aquest diumenge, ha anunciat que "aviat direm adeu a la marca Twitter i, gradualment, a tots els ocells", per a una hora després tuitejar la imatge d'una X que substituiria el logo de la xarxa social i, possiblement, el nom. De fet, Musk ja li va canviar el nom a l'empresa per X Corp fa uns mesos.

En el segon trimestre de l'any passat, presentats aquest dissabte, Twitter va anunciar pèrdues de 270 milions d'euros (264 milions d'euros), en contrast amb els beneficis de 65 milions de dòlars (64 milions d'euros) de l'any passat, i uns ingressos de 1.176 milions de dòlars (1.153 milions d'euros) que són menys del que estimaven els analistes i menys del que va facturar l'any passat.

 

 

El mes de juny passat, va nomenar Linda Yaccarino nova CEO, encara que Musk continua sent la cara més visible de la companyia. El multimilionari amo de Tesla va comprar la xarxa social l'octubre de l'any passat després de mesos d'intents fallits per 44.000 milions de dòlars.

Després d'uns dies en què l'atenció se l'ha emportat Threads, la nova xarxa social de Meta que busca competir amb Twitter i que va aconseguir 100 milions d'usuaris en cinc dies encara que després van caure de cop, Musk busca de nou ocupar el centre del debat públic de les xarxes socials, després d'uns mesos molt sorollosos en què ha introduït canvis importants a la plataforma. Musk va convertir el tick blau verificat en un privilegi de pagament excepte per als qui tinguessin més d'un milió de seguidors i va introduir un model de subscripció amb accés a més tuits i altres possibilitats.