Emirates està a un pas de la recuperació total de la seva xarxa de vols entre Espanya i Dubai que es va veure truncada el 2020 per la covid i posteriorment per una feble demanda, "que s'ha recuperat", defensa Monika White, directora general d'Emirates España. Així, dels 34 vols setmanals que connectaven Dubai i Espanya, actualment s'ofereixen ja 21 serveis setmanals, dels quals tenen origen o destinació a Barcelona, i als quals se suma la línia directa que uneix Dubai-Barcelona-Mèxic, "una de les més demandades". L'aerolínia va inaugurar el vol entre Dubai i Ciutat de Mèxic amb escala al Prat el desembre del 2019, abans de la covid.

White ha assegurat que en pocs mesos s'arribarà al 100% de la xarxa que tenien el 2019 amb la recuperació d'una altra ruta directa entre Dubai i Madrid, que s'operarà amb un Airbus A-380, un avió amb capacitat per a unes 400 persones. La recuperació dels vols ha anat acompanyada d'una estructura laboral formada per 47 persones, 19 de les quals són a Barcelona.

La directora general de l'aerolínia ha recordat que va iniciar les seves connexions directes amb Espanya el 2010 i des de Barcelona el 2012. En concret, des de la capital catalana ha traslladat 3,9 milions de passatgers en aquests onze anys. Sense atrevir-se a posar data a l'horitzó dels 4 milions de passatgers, White ha reconegut que "hi ha moltes ganes de viatjar", per la qual cosa la demanda s'ha recuperat en tots els segments: privat, negocis o tours de turisme.

L'aerolínia és una de les preferents per als viatgers espanyols que volen visitar Emirates, Austràlia, Taiwan, Corea, Japó, Mèxic, ha explicat White i ha insistit en el fet que, com a estratègia de grup, "tots els vols de llarg recorregut fan escala al hub de Dubai". "És una ciutat que ofereix molts atractius al visitant" i és habitual que "facin una estada d'un o dos dies per veure-la", ha concretat.

Espanya també està en les previsions d'Emirates per introduir el servei Emirates Premium Economy, que va incorporar en algunes de les seves rutes en agost de 2022, i que estarà disponible en vols a 13 ciutats a finals d'aquest any, com Londres, Sidney, Melbourne, Auckland, Christchurch, Singapur, Los Angeles, Nova York JFK, Houston, San Francisco i Dubai. "Més de 160.000 clients han optat per volar amb aquest servei", des d'agost de 2022. Emirates opera actualment 20 avions equipats amb Premium Economy, 14 dels quals van ser modernitzats per l'equip d'enginyeria d'Emirates a Dubai durant els últims nou mesos. En aquest sentit, Monika White s'ha referit al pla de renovació de la seva flota, que s'ha iniciat recentment i que s'allargarà fins a 2025. En concret, es renovaran 120 avions, de manera que suposarà la millora de l'interior de 67 cabines de l'A380 d'Emirates, així com de 53 cabines del Boeing 777, restant espai per a seients classe turista. Al final del programa, més de 2.000 cabines d'Emirates A380 i 53 cabines de Boeing 777 estaran equipades amb aquesta classe que ofereix "luxe discret i experiència meticulosament elevada a un preu molt assequible".

Resultats rècord per al grup

Emirates Group ha obtingut el millor resultat financer semestral de la seva història, en el període d'abril a setembre de 2023, amb un benefici net de 2.700 milions de dòlars, superant en un 138% el seu benefici semestral rècord de 1.200 milions del mateix període de l'exercici fiscal de 2022. Això gràcies a l'increment dels ingressos fins a 18.300 milions de dòlars, un 20% més sobre els 15.300 milions de l'exercici precedent. Això es va deure a la forta demanda de transport aeri a tot el món, que ha seguit una trajectòria ascendent des que es van aixecar les últimes restriccions als viatges per la pandèmia, assenyalen en la companyia. De manera que els nivells d'ocupació dels seus vols són en una mitjana del 89,5%, una circumstància que determina en molts casos la falta de disponibilitat de seients i deriva en un increment de les tarifes, ha admès Monika White. Emirates va transportar 26,1 milions de passatgers entre l'1 d'abril i el 30 de setembre de 2023, un 31% més que en el mateix període de l'any anterior.