Emirates es mostra "molt satisfeta" amb la demanda de vols amb origen o destí Espanya durant la temporada d'estiu la 2023. Sobretot, amb la ruta Barcelona-Mèxic, que va recuperar el juliol de 2021 després de l'aturada de la pandèmia. "El nostre servei Dubai-Barcelona-Mèxic és molt popular a la nostra xarxa i ofereix als clients que tenen el seu origen a Barcelona l'única proposta sense escales entre Barcelona i Mèxic, amb vol directe", destaca Monika White, directora general d'Emirates España.
L'aerolínia va inaugurar el vol entre Dubai i Ciutat de Mèxic amb escala al Prat el desembre del 2019, abans de la covid. Però va haver de cancel·lar aquesta i la resta de les seves rutes, com tot el sector aeri, a mitjans de març de 2020, quan va esclatar la pandèmia. Tanmateix, va ser de les primeres que va recuperar fa ara dos estius, ja que Mèxic ha estat dels pocs països que s'ha mantingut obert gairebé de manera permanent durant la crisi sanitària. És a dir, era de les pocs destins a les quals es podia volar i sense gairebé restriccions, la qual cosa va impulsar la seva demanda.
"Estem satisfets amb la demanda, el vol manté un factor de seients reservats i previstos molt saludable", afegeix la directiva en una nota. Emirates opera aquesta ruta amb un avió Boeing 777- 200 LR que disposa de 38 seients en Classe Business i uns altres 264 a Economy Class. L'aerolínia dubaiana opera actualment 21 serveis setmanals entre Espanya i Dubai i 7 serveis setmanals entre Barcelona i Mèxic.
D'altra banda, White revela que els nivells de reserves per a l'estiu ja són superiors als de 2022, una tendència que sembla haver-se estès per tot el sector. "Continuem veient càrregues molt saludables a Espanya i a tota la nostra xarxa, i també esperem una temporada d'estiu molt ocupada". Sobre això, recorda que Emirates va publicar els seus resultats de 2022-23 el mes de maig passat, i va informar "de l'any més rendible de la història".
El grup va anunciar un benefici anual de 3.000 milions de dòlars, un rècord de beneficis i ingressos i un canvi significatiu respecte a l'any passat. En concret, els seus ingressos van augmentar un 81%, fins als 29.300 milions de dòlars, en restablir l'aerolínia la seva xarxa mundial i reprendre més vols de passatgers. Durant l'exercici també va ampliar les seves operacions amb el llançament de vols a Zanzíbar (Tanzània), noves operacions de càrrega a Alemanya i el Canadà, i l'adquisició de la plena propietat de les operacions d'assistència a terra al Brasil.
Amb tot, Emirates serveix actualment a més de 140 destins a sis continents i recentment va anunciar el llançament d'una nova ruta a Mont-real. La directora a Espanya destaca que, part d'aquests resultats, s'han aconseguit per la inversió de més de 2.000 milions de dòlars realitzada per modernitzar més de 120 avions.
Quant als destins més populars per a aquest any per part dels espanyols dins de la xarxa d'Emirates, revela que són Tailàndia, Japó, Dubai, Mèxic, Indonèsia, Maldives i Filipines. Preguntada sobre els plans per a la segona part de l'exercici 2023, Monica White assenyala per a aquest any esperen poder recuperar totes les operacions que tenien el 2019 per complet, "tant des d'Espanya com dins de la nostra xarxa que anunciarem convenientment si hi ha novetats sobre això".
Finalment, la directora d'Emirates España també es pronuncia sobre els preus dels bitllets (que aquest any han pujat fins i tot un 20% en l'àmbit sectorial respecte a l'any passat). "Són el resultat de l'oferta i la demanda, i la demanda de transport aeri continua sent molt alta. D'altra banda, els elevats preus del combustible, l'augment de la inflació i l'alentiment de la cadena de subministrament repercuteixen no només en les tarifes aèries, sinó en tots els productes i serveis en general. Creiem que la nostra proposta de diners per valor és sòlida, unida a altres generoses propostes per al client," conclou.