La multinacional CPM Internacional, especialitzada en serveis d’atenció al client, està preparant entre 600 i 700 acomiadaments al centre ubicat al carrer Felip II de Barcelona. La decisió pot suposar una retallada d’entre el 55% i el 60% de la plantilla que treballa al call center de la companyia.
La direcció de l'empresa, que és propietat del grup nord-americà Omnicom, ha anunciat un expedient de regulació d’ocupació després de perdre tres clients, segons ha avançat El Periódico, el més important dels quals és la marca britànica d’aspiradores Dyson. També han deixat de treballar amb l’empresa de moda Lee Wrangler i de rellotges Withings Scanwatch, tot i que aquests dos comptes requerien molts menys empleats.
L'any 2020 l'empresa ja va acomiadar un miler d'empleats
La primera reunió entre empresa i sindicat per negociar aquests expedients serà el pròxim dimecres, 12 de març, quan arrencarà el període de consultes, segons han detallat fonts sindicals al mitjà. Aquest no és el primer cop que la plantilla ha d’afrontar una retallada per la retirada d’un client, ja que l'any 2020, durant els mesos més forts de la pandèmia, la liquidació del contacte d’Airbnb va provocar gairebé 1.000 acomiadaments a Barcelona.
Al llarg de l’any passat es van produir 240 ERES a Catalunya, que es van traduir en 5.730 acomiadaments, segons dades del Departament de Treball. Gairebé el 88% d’aquests expedients es van concentrar a la província de Barcelona i pràcticament la meitat, el 47%, van ser empreses que van justificar-ho per "pèrdues econòmiques".