L'exblaugrana Gerard Piqué amplia la seva carta de patrocinadors amb l'objectiu de fer rentable el seu negoci de futbol 7, la Kings League. El darrer en sumar-se és Clínica Baviera que s'ha convertit en patrocinador d'aquesta competició. Segons ha informat la mateixa empresa, que una clínica oftalmològica s'interessi per la Kings League respon a l'objectiu que "ningú no es perdi detall oferint als espectadors les imatges de la càmera de l'àrbitre".
Interessats en el públic jove
A més, amb aquest patrocini, Clínica Baviera, que estarà present a la competició durant tota la temporada, s'introdueix per primera vegada a Twitch, una de les plataformes més consumides pels joves del nostre país per així arribar al seu target de cirurgia refractiva. Amb tot això, la companyia oftalmològica espera augmentar la seva notorietat de marca en aquesta franja d'edat i consolidar la nova estratègia de màrqueting, basada en "l'aposta pel món digital i els eSports, unint-se així a les últimes tendències i desmarcant-se dels seus competidors", tal com ens han explicat per ON ECONOMIA.
Xifres milionàries de Clínica Baviera
Precisament, Clínica Baviera acaba de presentar el seu darrer tancament de mercat sobre els resultats de l'exercici fiscal 2022. Durant aquest període, la companyia oftalmològica ha registrat vendes de 198,4 milions d'euros i un benefici net de 30,1 milions d'euros, la qual cosa suposa un 15% i un 8% més que l'any anterior respectivament, aconseguint així màxims històrics en les xifres financeres. El 2022, la facturació va registrar augments a tots els països arribant a 140,7 milions d'euros a Espanya, 42,6 milions d'euros a Alemanya i 15,1 milions d'euros a Itàlia. Al tancament de l'exercici 2022, la companyia tenia una posició financera sòlida, amb una caixa neta de 35,7 milions d'euros. El Consell d'Administració ha proposat incrementar la remuneració als seus accionistes un 24% mitjançant un dividend complementari de 0,8 €/acció amb càrrec als resultats de l'exercici, import que s'afegeix al dividend a compte de 0,5 €/acció distribuït el desembre del 2022 i que se sotmetrà a l'aprovació de la Junta General d'Accionistes que previsiblement tindrà lloc el maig vinent.
Piqué busca fer negoci amb un producte 100% gratuït
El que no s'ha publicat és l'import que pagarà per aquest patrocini a l'empresa Kosmos que lidera Gerard Piqué. Malgrat tot, aquest acord no és l'únic ja que l'exblaugrana necessita reforçar-se de partners que aportin la viabilitat econòmica que, de moment, tan sols pot obtenir d'aquesta manera. Malgrat els bons resultats en audiència, no poden ser comparables a les d'actuals competicions com La Lliga ja que Piqué ofereix tots els seus continguts de forma gratuïta i a través de les xarxes socials. Per tant, caldrà veure si l'aposta es queda en un fenomen o sí s'acaba convertint en un bon negoci.
Kings League vs La Lliga
La competició, que combina l'esport tradicional amb la tecnologia i la cultura del streaming, ja ha arribat a més d'1 milió de visualitzacions en directe en diverses jornades. Unes dades que són òptimes, tenint en compte el handicap de la gratuïtat respecte altres competicions i els horaris, sempre situats en cap de setmana i on el plat fort es dona després de tota la jornada de lliga espanyola. Malgrat tot, Piqué confia plenament amb l'èxit del seu projecte i aposta per productes alternatius als partits com la prèvia dels partits amb la Chup chup Kings i el programa post jornada, conegut com After Kings.
La llista de patrocinadors que, de moment, aposten per la Kings League comença a ser notòria: des d'InfoJobs com a patrocinador oficial, passant per CUPRA com Stadium Partner i com a main partners hi ha marques com Grefusa, Spotify, Simyo, Adidas, Mahou, Xiaomi, Imagin, Iq Option i Shukran. La qui també es va unir aprofitant el ganxo mediàtic de la separació entre Piqué i Shakira va ser Casio, arran de la cançó que la cantant colombiana va dedicar-li amb la Music Sessions, Vol. 53, conjuntament amb Bizarrap.