Inditex ha inaugurat a A Coruña, en el centre comercial Marineda City, el seu nou model de botiga Bershka amb emprovadors col·lectius amb reserva anticipada en un entorn interactiu i "diferents velocitats" de compra en funció de les necessitats dels clients.

Responsables de l'estudi internacional d'arquitectura OMA, encarregats del disseny, han destacat que es tracta d'un projecte que va començar fa tres anys per evolucionar d'una àrea comercial clàssica i "integrar a diferents espais a nivell visual" els serveis que ofereix la firma.

Així mateix, han apuntat, presenta als clients diverses alternatives i recorreguts en funció del que busquen i on la rapidesa és un concepte "clau" en el disseny de la botiga. "Com a estètica és gairebé un punt d'informació", on els espais s'han creat pensant en diferents "velocitats", des de lentes i implicades fins a ràpides i autònomes.

Una de les característiques més innovadores de la botiga , segons han recalcat, són els emprovadors col·lectius amb cita prèvia, que permeten fer reserves de mitja hora de durada per a dues o quatre persones en un entorn interactiu i equipats amb un sistema de reconeixement de peces.

Responsables del projecte han explicat durant la presentació que aquest establiment és el model de la firma Bershka per a centres comercials, el primer inaugurat d'aquest estil per la firma al món. L'estil de botigues de carrer va ser obert en Vittorio Emanuele, a Milà.

Instal·lacions

La nova botiga compta amb 1.100 metres quadrats de venda i està dissenyada amb una façana d'acer inoxidable opac amb grans obertures que permeten veure la dinàmica de l'interior.

El nou concepte integra els diferents recorreguts dels visitants en el seu procés de compra, tant online com física, i redefineix l'espai comercial entorn dels serveis més que als productes, segons han explicat. El redisseny de la botiga inclou, a més, una sèrie d'estructures que destaquen per la seva forma, color i materialitat.