L'energètica de renovables Solfy s'obre a nous socis estratègics
La companyia prepara una ronda de finançament per créixer, després de facturar 7 milions el 2024
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimarts, 21 de gener de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 1 minut
La start-up Solfy, un marketplace que impulsa l'autoconsum solar i les energies renovables a Espanya, preveu accelerar el seu creixement amb una nova línia de negoci: l'assessorament energètic integral, a través d'una app "innovadora", segons els seus promotors i fundadors de la companyia, Sergi Sans i Sergio Balcells.
Per a aquesta diversificació, la companyia comptarà amb una línia de finançament amb fons del CDTI, però també ha decidit obrir una ronda de finançament. En concret, Solfy obrirà en el primer trimestre de l'any una nova ronda d'inversió, dirigida a atreure nous socis estratègics. "Aquest moviment permetrà a la companyia consolidar el seu lideratge i expandir el seu impacte al mercat de les energies renovables", ha assegurat l'empresa.
La nova línia d'assessorament energètic se centrarà a oferir a particulars i pimes solucions personalitzades que incloguin no només la millor tecnologia fotovoltaica o d'aerotèrmia, sinó també la selecció de la companyia energètica i les tarifes més competitives del mercat en temps real, facilitat de canvi i sobretot independència energètica i centralització de dades en una mateixa plataforma.
Facturació per sobre de les previsions
El projecte s'assumeix en un moment expansiu per a Solfy que, el 2024, va obtenir uns ingressos de 7 milions d'euros, que situen la facturació acumulada des de la seva fundació fa tres anys en aproximadament 11,5 milions d'euros. La facturació de 2024 ha superat les previsions de la mateixa companyia, que va apuntar a uns ingressos de 6 milions el 2024, en una entrevista concedida a ON ECONOMIA. En total, la companyia ha realitzat més de 900 instal·lacions el 2024 i ha incrementat la plantilla fins a 42 empleats.
Els seus promotors manifesten que l'èxit de Solfy se sustenta en "la seva diversificació de solucions, amb un 80% de la seva facturació en energia solar i un 20% en aerotèrmia. Dins del segment solar, el 15% correspon al mercat B2B". "El nostre creixement en nostres 33 mesos de vida demostra que l'autoconsum solar i les energies renovables no són només una tendència, sinó una necessitat per a llars i empreses," afirmen.
Amb presència a tot el territori espanyol, Solfy destaca pel seu compromís amb l'eficiència, aconseguint completar instal·lacions en un termini mitjà de 45 dies. Aquest model de servei ha estat avalat pels seus clients, que li atorguen una qualificació mitjana de 4,8 estrelles. Les comunitats autònomes del País Valencià, Madrid i Catalunya han experimentat un creixement destacat, i el 2025 el marketplace intensificarà la seva activitat al nord d'Espanya, Andalusia i les Balears, tres regions amb un gran potencial de creixement.