Eroski ha tancat els comptes del primer semestre de 2023 amb un benefici de 69,9 milions d'euros. Es tracta d'una xifra de beneficis que representa un 2,77% sobre els ingressos ordinaris, superior a l'1,81% del mateix període de l'any anterior, segons ha explicat la companyia aquest dimarts. Així mateix, el benefici obtingut en els sis primers mesos del seu exercici s'ha incrementat en gairebé un 50% (49,3%) en comparació amb els 46,8 milions registrats en el primer semestre de 2022.
El grup assenyala que aquest creixement s'ha produït gràcies a l'augment de la facturació "estimulada per l'esforç realitzat en la política de preus", així com per la millora de costos a conseqüència dels plans d'eficiència implementats. La companyia, que ja es troba en la quarta posició per quota de mercat a Espanya després de superar Dia, ha sumat uns ingressos ordinaris entre febrer i juliol per valor de 2.526,7 milions d'euros. Una quantitat aconseguida "en un context d'inflació alimentària rècord" que ha suposat la millora en un 9,21% dels ingressos obtinguts en el primer semestre de 2022.
No obstant això, l'ensenya destaca que aquesta progressió de la facturació "ve marcada per la bona recepció entre els consumidors de l'esforç promocional i de contenció de preus realitzat al llarg del primer semestre per part del grup, incrementant l'alt nivell d'esforç iniciat a finals del 2021."
En aquest sentit, el grup assenyala que l'esforç per no elevar els preus ha tingut com a resultat l'increment de la quota de participació d'Eroski en molts dels seus principals mercats, havent millorat la tendència en tots ells. Una cosa que, "juntament amb l'intens pla d'eficiència posat en marxa en tots els àmbits de l'organització", ha permès a la companyia incrementar el benefici operatiu corrent fins als 131,9 milions d'euros en el primer semestre del 2023. Per la seva part, l'ebitda va superar els 166 milions d'euros al tancament de la primera meitat de l'any.
Intensifica la campanya de promocions
"Els resultats obtinguts durant els sis primers mesos de l'exercici demostren la solidesa i competitivitat del nostre model de negoci. Aquest primer semestre ha suposat un gran desafiament en haver de fer front a la pressió que la inflació continua exercint sobre la cadena de valor i a l'adaptació dels hàbits de compra dels consumidors. No obstant això, continuem consolidant el nostre creixement amb un augment de les vendes i de la quota de mercat", ha explicat Rosa Carabel, CEO d'Eroski.
"Igualment, hem prosseguit insistint, i ho farem durant els pròxims mesos, en l'esforç continuat per impulsar una activitat promocional que alleugi la butxaca de les famílies", ha afegit. En aquest sentit, la màxima executiva d'Eroski assenyala la campanya de baixada de preus a 800 productes de la cistella de la compra que ha posat en marxa recentment.
Així mateix, Carabel ha destacat que el bon acompliment del negoci durant la primera meitat de l'any es deu també a "la important contenció de les diferents partides de despesa en un context d'espiral alcista de preus, per efecte dels plans d'eficiència que estem implementant i les millores de productivitat implantades."
Durant la primera part de l'any, el grup Eroski ha invertit 36,7 milions d'euros, destinats principalment a l'obertura de 53 noves botigues, 4 supermercats propis i 49 establiments franquiciats, així com a la remodelació de punts de venda. A més, en compliment dels seus compromisos financers, el grup ha amortitzat 35 milions d'euros de deute durant els primers sis mesos del present exercici, situant-se el deute sindicat en 874 milions d'euros a tancament del semestre.