A conseqüència d'una incidència tècnica, a alguns clients del Banc Santander els apareix per duplicat en la visualització dels seus moviments el càrrec de pagaments efectuats mitjançant targetes de crèdit. Fonts de l'entitat financera, que han confirmat a ON ECONOMIA la incidència, assenyalen que alguns dels seus clients poden haver vist algun càrrec de targeta duplicat i matisen que l'estan resolent i avisen que es regularitzarà com més aviat millor. "Som ja a prop de solucionar-lo", assenyalen.
I insisteixen que l'anomalia informàtica no afecta a tots els clients, "només a alguns" i només a Espanya, no en altres països on és present el Banc Santander. Igualment, aclareixen que és una incidència tècnica, i descarten totalment un atac cibernètic. "És un error tècnic que afecta la visualització d'alguns moviments".
En l'app del banc s'assenyala el següent: "Avís important! Per una incidència és possible que alguns dels teus moviments de targeta es trobin duplicats. Sentim les molèsties. Estem treballant per solucionar-lo com més aviat millor". Un missatge que apareix en arrencar l'aplicació des d'aquest matí. No obstant això, Antena3N assenyala que alguns clients van començar a tenir càrrecs duplicats aquest dimecres a la tarda.
Fa alguna cosa menys d'un any, un altre error informàtic ja va provocar un error similar, encara que en aquella ocasió en el registre de moviments no només apareixien duplicats els pagaments de targetes, també ingressos, encara que eren meres anotacions que no van afectar el saldo del client. Per tant, es va tractar d'un error de visualització que generava la confusió en els clients d'un doble cobrament, quan es va fer un sol pagament des dels comptes corrents.