Eseoese aposta pels punts físics. La cadena de moda femenina, amb seu a Barcelona i fundada el 1988, ha iniciat un pla d'expansió territorial amb l'objectiu d'obrir tres botigues físiques cada any. La firma creada i dirigida per Eva Garcia busca arribar al nombre més gran de clients possibles a través dels establiments a peu de carrer. Amb 17 botigues pròpies, ara la finalitat d'eseOese és créixer amb nous punts per Espanya i no descarten fer el salt a Europa. "Busquem punts estratègics i no volem fer passos en fals, així que no arraconem la idea de sortir fora d'Espanya, però primer ens volem consolidar aquí", explica Eva Garcia. Aquest pla de creixement s'emmarca en l'inici d'una nova era per la marca catalana, ja que fa pocs mesos va renovar la seva imatge i recentment ha estrenat una nova seu central ubicada al Poblenou de Barcelona amb una inversió de 12 milions d'euros.
L'any passat, eseOese va superar els 31 milions de facturació i per a aquest 2024 la companyia barcelonina té l'objectiu d'arribar als 35 milions d'euros. "L'ambició és alta i amb l'obertura de noves ubicacions esperem aconseguir-ho". El 10% de les vendes d'eseOese venen pel canal en línia, per la qual cosa ara també volen reforçar aquesta línia de negoci. "No descartem expandir-nos fora i en ment tenim obrir pop ups, però el focus ara també està en l'online per arribar a les clientes de França, Alemanya, Estats Units o Corea".
1 milió d'unitats de producció
El negoci produeix principalment a Espanya, Portugal i Marroc i per a aquest 2024 tenen la previsió de produir unes 900.000 unitats. Per l'any vinent, dins del seu pla d'expansió, eseOese també busca créixer en aquest sentit i arribar al milió d'unitats de moda. Pel que fa a les referències, compten amb unes 300 i a mitjà termini no arraconen la idea de fer una línia de moda masculina. "Som una marca transgeneracional que ens diferenciem pels treballs manuals i artesanals. Seria fantàstic tenir una línia d'home, però volem fer les coses bé i això porta temps", argumenta Garcia.
Segons la directiva, els best-sellers de la firma són els "bàsics", tot i que a cada temporada els sorprèn algun producte que s'acaba venent més del que s'haguessin imaginat. "A vegades produïm una peça pensant que no es vendrà gaire i acaba sent un èxit total, és un regal quan passa una cosa així", destaca.
Nova seu a Barcelona
Pel que fa a la nova seu, està ubicada al carrer Àvila del barri del Poblenou de Barcelona, zona en la qual es va iniciar la marca ara fa 36 anys i on tenen més de 70 treballadors dels 220 que tenen en total. L'espai, que anteriorment albergava les oficines de Cloudworks, compta amb 2.300 metres quadrats de superfície repartits en diferents plantes entre les quals es troben la part de disseny, confecció, vendes i showroom, entre altres. A banda, eseOese té un magatzem també al mateix barri de més de 1.300 metres quadrats i que, com també la seu, l'han obert recentment.
“La nostra nova seu coincideix amb un moment molt bonic en la nostra trajectòria”, explica Eva García. “El més important és cuidar el nostre equip i tocava posar-nos ben macos. Aquest espai no només ens permet donar-nos a conèixer i explicar tot el que fem, sinó que contribueix a inspirar-nos a tots a continuar llaurant camí en la moda que creem: atemporal, transgeneracional, versàtil i cuidada en cada detall".
Expansió internacional
L'any passat va ser clau per la firma de moda catalana, ja que van obrir noves botigues i es van expandir a través del canal multimarca, on ja compten amb més de 250 punts de venda. En concret, la companyia va inaugurar establiments tant a Gijón com a Santander i a Barcelona. A la capital catalana, eseOese va obrir un local al número 81 de Rambla Catalunya, un espai de 350 metres quadrats de superfície que va substituir als dos que tenia a la mateixa via, un al número 82 i l'altre al 64.
També el 2023, eseOese va arribar a un acord amb El Corte Inglés per vendre els seus articles i, ara per ara, no descarten obrir nous racons als grans magatzems. "L'experiència està sent molt bona, no ens tanquem a res", assenyala Garcia, que afegeix que aquest primer contacte amb El Corte Inglés es va dur a terme al centre de Pozuelo de Alarcón. Més enllà de les vendes a Espanya, l'any passat l'empresa va fer el salt internacional i es va aliar amb El Palacio de Hierro per començar la seva distribució a Mèxic, amb 7 punts de venda.
Quatre campanyes anuals
Fundada el 1988 a Barcelona, eseOese va iniciar la seva trajectòria en la moda femenina amb una petita botiga de 16 metres quadrats al centre de Barcelona. Aviat van créixer les vendes i eseOese va començar a expandir-se per portar les seves col·leccions a localitzacions seleccionades en altres centres i a peu de carrer. Fugint de les tendències de l'època, de peces ajustades i estilismes impossibles, la companyia va néixer inspirant-se en les dones del seu entorn, connectant amb aquelles que buscaven elegància en el senzill i genuí, amb un estil bohemi, atemporal i una miqueta afrancesat. Especialista en tricot i innovadora, des de llavors la firma ha integrat noves textures i tendències a les seves col·leccions, a banda d'una línia de calçat i accessoris. Amb 175 col·leccions, eseOese llança quatre campanyes cada any.