El departament de Transports dels Estats Units (DOT, per les seves sigles en anglès) ha imposat a Lufthansa una multa de 4 milions de dòlars (3,68 milions d'euros) després d'acusar-la de "discriminar passatgers jueus". Es tracta de la multa més alta que aquest organisme hagi imposat mai i prové de l'ocorregut en un vol entre Frankfurt (Alemanya) i Budapest (Hongria) el 2022.
Segons consta en la denúncia del departament governamental, 128 passatgers que van viatjar des de Nova York (EUA), molts d'ells amb abillaments típics d'homes jueus ortodoxos, van veure com l'aerolínia els denegava l'embarcament d'aquest vol per "mala conducta" d'alguns d'ells. Aquests passatgers viatjaven des de Nova York a Budapest via Frankfurt (Alemanya) el 3 de maig de 2022 per assistir a una celebració anual en honor a un rabí ortodox.
Mal comportament dels passatgers
En concret, en el vol entre Nova York i Frankfurt alguns d'aquests passatgers no van utilitzar mascaretes sanitàries, el que era d'obligat compliment en aquell moment en vols des de o cap a la Unió Europa a causa de la pandèmia, encara que la companyia no va poder identificar els passatgers que no van obeir les normes. En concret, l'aerolínia va impedir als passatgers d'abordar el segon vol a Frankfurt pel mal comportament de diversos usuaris durant el primer, que es van negar a utilitzar mascaretes o es van agrupar en passadissos i sortides d'emergència, segons va dir llavors Lufthansa. La majoria d'aquests passatgers eren homes vestits amb abillaments ortodoxos.
"Discriminació religiosa"
El Departament de Transport dels Estats Units, que va ser qui va imposar la multa, va rebre desenes de queixes dels passatgers afectats i va dir que la decisió de Lufthansa va constituir una discriminació religiosa. Així, el departament de Transports dels Estats Units ressalta que aquests passatgers ni viatjaven junts ni es coneixien entre si, però la companyia va decidir prendre mesures com si fossin un mateix grup i denegar-los l'embarcament a tots ells, segons el comunicat emès per l'organisme.
Segons recull DPA, l'aerolínia ha demanat disculpes pels fets succeïts i lamenta les circumstàncies que van portar a la decisió de denegar l'embarcament als passatgers, encara que nega que els seus empleats tinguessin cap mena d'actitud discriminatòria. Lufthansa té ara 30 dies per abonar la meitat de la multa, de 2 milions de dòlars, mentre que l'altra meitat va quedar condonada perquè l'aerolínia ja ha compensat els afectats.