Eurofragance ven un 27% més, fins als 180 milions, amb un augment a doble dígit en totes les àrees
L'empresa va inaugurar un nou centre creatiu a Bombai, el 2024
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Divendres, 25 d'abril de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

La firma Eurofragance ha augmentat les vendes 27% el 2024, assolint uns ingressos anuals de 180 milions d'euros. El fabricant de fragàncies per a marques internacionals de perfumeria fina, cura personal, de la llar i ambiental ha destacat que el creixement a doble dígit s'ha registrat en totes les àrees amb presència de la companyia i en totes les divisions de producte.
La companyia, amb seu en Sant Cugat del Vallès (Barcelona), destaca el bon comportament dels mercats de la regió EMEA (Europa, Pròxim Orient i Àfrica) amb un creixement del 30% anual, seguits de la regió dels Emirats Àrabs Units, amb un 19%. L'empresa de capital familiar -fundada en 1990- fabrica i ven i comercialitza per a tercers. Compta amb una plantilla de 600 empleats que, el 2024, va créixer un 15%.
"Estem capitalitzant el ràpid desenvolupament de mercats dinàmics com els Emirats Àrabs Units i l'Aràbia Saudita", destaca Joan Pere Jiménez, director de mercats de l'empresa. En el cas de l'Aràbia Saudita, el mercat "continua expandint-se amb inversions substancials en el comerç minorista de bellesa", assegura. El directiu afegeix que també es beneficien de "les tendències positives de mercat a l'Índia, Indonèsia i Turquia, on l'augment de la renda personal està estimulant la demanda". A més, com a valor de marca, la firma ha consolidat les seves inversions. Així, durant l'any passat, va inaugurar un nou centre creatiu a Bombai, la qual cosa reforça la seva posició al mercat indi, que presenta un ràpid creixement.

Es pot esmentar que la companyia està immersa en un procés de relleu a la cúpula directiva. Per això, partir de l'1 de gener de 2026, Joan Pere Jiménez passarà a ocupar el càrrec de conseller delegat en substitució de Laurent Mercier, que ocupa la posició des de 2018. Mercier continuarà liderant l'empresa fins al 31 de desembre de 202, i assumirà un nou rol dins del Consell d'Administració a partir de 2026.
Per a l'expansió de la marca, el 2024, la diversa gamma de productes de la multinacional també ha contribuït a consolidar importants guanys. La categoria de perfumeria fina va experimentar un auge del 28%, mentre que els sectors de cura de la llar i cura personal van registrar un augment del 20%. "Aquest desenvolupament transversal entre categories subratlla l'habilitat d'Eurofragance per satisfer la demanda dels seus clients en la seva expansió, oferint-los les fragàncies adequades per potenciar el creixement de les seves marques," segons l'empresa.
Al capítol d'innovacions, la firma destaca el llançament d'Euphorion, la seva primera incorporació sintètica a la col·lecció de captius del programa ICON. Es tracta d'un ingredient de perfumeria que ofereix una nova interpretació de la frescor a la paleta del perfumista. "El nostre enfocament disciplinari respecte al creixement i les inversions estratègiques en àrees clau ens han permès mantenir la nostra reputació com a referents en la indústria del perfum. Les estratègies que implementem garantiran una expansió contínua, i el nostre compromís amb la innovació continuarà sent el motor del nostre èxit durant els anys vinents", declara Laurent Mercier.