La firma Eurofragance ha augmentat les vendes 27% el 2024, assolint uns ingressos anuals de 180 milions d'euros. El fabricant de fragàncies per a marques internacionals de perfumeria fina, cura personal, de la llar i ambiental ha destacat que el creixement a doble dígit s'ha registrat en totes les àrees amb presència de la companyia i en totes les divisions de producte.

La companyia, amb seu en Sant Cugat del Vallès (Barcelona), destaca el bon comportament dels mercats de la regió EMEA (Europa, Pròxim Orient i Àfrica) amb un creixement del 30% anual, seguits de la regió dels Emirats Àrabs Units, amb un 19%. L'empresa de capital familiar -fundada en 1990- fabrica i ven i comercialitza per a tercers. Compta amb una plantilla de 600 empleats que, el 2024, va créixer un 15%.

"Estem capitalitzant el ràpid desenvolupament de mercats dinàmics com els Emirats Àrabs Units i l'Aràbia Saudita", destaca Joan Pere Jiménez, director de mercats de l'empresa. En el cas de l'Aràbia Saudita, el mercat "continua expandint-se amb inversions substancials en el comerç minorista de bellesa", assegura. El directiu afegeix que també es beneficien de "les tendències positives de mercat a l'Índia, Indonèsia i Turquia, on l'augment de la renda personal està estimulant la demanda". A més, com a valor de marca, la firma ha consolidat les seves inversions. Així, durant l'any passat, va inaugurar un nou centre creatiu a Bombai, la qual cosa reforça la seva posició al mercat indi, que presenta un ràpid creixement.

Joan Pere Jiménez, assumirà el càrrec de CEO d'Eurofragance el gener de 2026, en substitució de Laurent Mercier.
Joan Pere Jiménez, assumirà el càrrec de CEO d'Eurofragance el gener de 2026, en substitució de Laurent Mercier.

Es pot esmentar que la companyia està immersa en un procés de relleu a la cúpula directiva. Per això, partir de l'1 de gener de 2026, Joan Pere Jiménez passarà a ocupar el càrrec de conseller delegat en substitució de Laurent Mercier, que ocupa la posició des de 2018. Mercier continuarà liderant l'empresa fins al 31 de desembre de 202, i assumirà un nou rol dins del Consell d'Administració a partir de 2026.

Per a l'expansió de la marca, el 2024, la diversa gamma de productes de la multinacional també ha contribuït a consolidar importants guanys. La categoria de perfumeria fina va experimentar un auge del 28%, mentre que els sectors de cura de la llar i cura personal van registrar un augment del 20%. "Aquest desenvolupament transversal entre categories subratlla l'habilitat d'Eurofragance per satisfer la demanda dels seus clients en la seva expansió, oferint-los les fragàncies adequades per potenciar el creixement de les seves marques," segons l'empresa.

Al capítol d'innovacions, la firma destaca el llançament d'Euphorion, la seva primera incorporació sintètica a la col·lecció de captius del programa ICON. Es tracta d'un ingredient de perfumeria que ofereix una nova interpretació de la frescor a la paleta del perfumista. "El nostre enfocament disciplinari respecte al creixement i les inversions estratègiques en àrees clau ens han permès mantenir la nostra reputació com a referents en la indústria del perfum. Les estratègies que implementem garantiran una expansió contínua, i el nostre compromís amb la innovació continuarà sent el motor del nostre èxit durant els anys vinents", declara Laurent Mercier.