El fabricant de fleca congelada Europastry ha obtingut un increment de la facturació neta i el resultat brut (ebitda) ajustat a doble dígit durant el primer semestre de 2024. La companyia que presideix Jordi Gallés ha tret rèdit del creixement inorgànic, amb la compra de l'alemanya DeWi Back -el març de 2024- i de l'expansió en la base de clients i la innovació de productes, segons ha comunicat aquest dimecres. Les xifres evidencien que Europastry ha assolit una facturació neta en la primera meitat de 2024 de 714 milions d'euros, un 7% més que en el mateix període de 2023, i que el resultat brut (ebitda) ajustat va assolir els 114 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 15% davant el mateix període de 2023. Així mateix, el marge d'ebitda ajustat va augmentar al 16% des del 14,9% del mateix període de l'any anterior. L'empresa va tancar el 2023 amb una facturació superior als 1.300 milions d'euros.

El 2024, l'adquisició de la firma alemanya ha contribuït a la consolidació de la marca a Europa, el seu principal mercat d'exportació. La companyia ha continuat optimitzant el seu mix de producte i incrementant la diversificació de clients. A aquesta expansió també contribuirà la recent adquisició -agost de 2024- de De Groot Edelgebak, B.V., una distribuïdora neerlandesa de productes de fleca i pastisseria congelada i un dels líders al canal food service. Europastry valora les aportacions d'aquestes dues últimes adquisicions perquè reforcen la seva posició en fleca prèmium per al canal food service en mercats com Alemanya, el Benelux i el Regne Unit.

Es pot assenyalar que la companyia, de capital familiar, ha potenciat el seu creixement inorgànic després de descartar la seva sortida a borsa. La firma va avortar els seus plans a finals del mes de juny passat, a causa d'"unes condicions de mercat cada vegada més desfavorables i una volatilitat més important, en el context d'un període electoral a Europa," segons va argumentar en el seu moment. El grup va plantejar l'operació mitjançant una oferta pública de noves accions per 225 milions d'euros, que li permetria afrontar el creixement i l'expansió en els propers anys.

Si aquesta operació, Europastry ha mantingut la gestió basada en la inversió, diversificació i internacionalització. "La nostra estratègia d'expansió internacional, innovació de producte i operacions corporatives generadores de valor dibuixen un futur brillant per a la nostra Companyia i ens situa en una excel·lent posició per complir els nostres objectius a mitjà i llarg termini de creixement de vendes i marge", ha assegurat el president executiu Jordi Gallés. A més del creixement a Europa, per a la marca són importants Estats Units i Mexico, que continuen accelerant la diversificació internacional d'Europastry i han estat els catalitzadors de l'augment de rendibilitat del segment internacional.

En el primer semestre de 2024, la companyia ha executat una inversió de 47 milions d'euros, en el marc de la seva política d'innovació, que la posiciona com a "líder al sector", per adaptar-se a les tendències del mercat, la qual cosa dona suport a la retenció de clients d'Europastry. Entre gener i juny de 2024, els clients d'Europastry s'han expandit un 11% davant el tancament de 2023, fins a assolir més de 89.000 clients (punts de venda).

Així mateix, la companyia ha continuat impulsant la seva plataforma de producció: està previst que la nova línia de cookies del centre de producció Oldenzaal (Holanda) sigui operativa a finals de 2024 i està implementant amb èxit la fase d'acceleració per assolir la plena capacitat de la línia de pans brioix en el seu centre de producció d'Azuqueca de Henares (Espanya).

Les previsions per al conjunt de l'any es fonamenten en les dades del segon trimestre de l'any -amb la incorporació de DeWi Back- i en el bon desenvolupament dels mesos de juliol i agost. En xifres, això es tradueix que Europastry va incrementar la seva facturació neta un 10,9% entre abril i juny (del qual aproximadament 3,6 punts percentuals van correspondre a creixement orgànic) davant el mateix període de 2023. A més, durant els mesos de juliol i agost de 2024, la companyia va assolir una facturació neta de 273 milions d'euros, la qual cosa representa un creixement del 15,7% davant el mateix període de 2023. Aproximadament 8,5 punts percentuals són orgànics.