El fabricant de masses congelades de fleca Europastry ha posat en marxa la segona línia de fabricació de cookies en la planta d'Oldenzaal (Països Baixos), amb un projecte per doblar la capacitat de producció d'aquest producte. S'inicia la fabricació gràcies a una inversió de 19 milions d'euros, que suposarà la creació de més de 50 llocs de treball quan la línia estigui funcionant a plena capacitat. De moment, la posada en marxa s'ha avançat a les previsions inicials que apuntaven al primer trimestre de 2025. 

Europastry s'ha focalitzat en una estratègia de creixement interna, que completa la incorporació de les últimes adquisicions al mercat holandès amb la compra del 100% de De Groot Edelgebak, distribuïdor de productes de fleca congelats per al canal foodservice al mateix mercat holandès.

La companyia reafirma la seva fortalesa operativa i financera per continuar la seva trajectòria d'èxit en el futur, destaca Jordi Gallés, president executiu d'Europastry, que en els últims mesos ha descartat per dues vegades la seva sortida al mercat de capitals per obtenir finançament extern. La companyia insisteix en la seva capacitat "per executar amb èxit la seva estratègia de creixement basada en la innovació de producte, el creixement internacional i l'especialització dins del sector de masses congelades", coincidint amb la presentació dels resultats del tercer trimestre de 2024.

Un 14,5% d'increment en el negoci

En aquest període, Europastry va accelerar la seva xifra de negoci en el tercer trimestre amb un increment del 14,5% de la facturació, fins a assolir els 397 milions d'euros. Les vendes netes totals dels nou primers mesos de 2024 assoleixen els 1.100 milions d'euros (un 10% més que en el mateix període de 2023). El 2023, la companyia va registrar unes vendes totals de 1.350 milions d'euros, amb un creixement anual del 20%, i va assolir un resultat operatiu (ebitda) de 205 milions d'euros.

Així mateix, el mes de març passat va tancar un acord per a l'adquisició de DeWiBack, un dels principals distribuïdors de masses congelades per al canal de foodservice a Alemanya, i una gran infraestructura logística en diversos punts del país. Avui dia, Europastry és present a més de 80 països, a través dels nostres més de 5.000 forners, 27 plantes de producció i 30 oficines comercials.

Innovació en producte

Durant l'últim trimestre, Europastry ha llançat una nova campanya de productes per ampliar la seva gamma amb diverses innovacions, amb opcions integrals i artesanals, incorporant a les seves receptes ingredients d'alta qualitat com llavors, cereals, civada o blat sarraí, que s'alineen amb les tendències de consum, saludable.

Entre les novetats destaquen els seus pans i brioixeria, pensats per brindar solucions pràctiques i versàtils als seus clients. Productes com els mini panets Cristallino o la Placa Massa de Croissant Mantequilla permeten als professionals innovar en les seves propostes. El llançament inclou a més proposats com la Baguet Saint Honoré amb olives Kalamata, i fogasses artesanals de la gamma Gran Reserva, elaborada amb 13 varietats de blat de proximitat.

Europastry innova amb el crossaint de pistatxo.

Europastry també reforça la seva oferta amb tendències internacionals, ampliant la seva oferta de Dots amb cinc nous sabors en la seva cobertura o el Croissant Pistatxo que s'estima que el consum del pistatxo a escala mundial tanqui aquest any amb un 4,1% més. En la línia de brioixeria fully baked, que experimenta un augment significatiu al mercat espanyol amb un 3,6% de creixement anual compost (CAGR) entre 2022 i 2026, la companyia aposta per solucions llestes per descongelar i vendre com els nous Burger i Hotdog Beach, dins de la categoria brioix que no para de créixer (+15%) o els Cinnamon Cubes per als qui busquin tradició i modernitat en una mossegada.

Altres productes destacats de la campanya inclouen el Brookie i el Brownie Wallnut, representants de la tendència de l'American Bakery, una categoria que ha aconseguit una forta penetració al mercat, amb el brownie representant el 15% de les vendes en aquest sector. Les postres i productes impulsius es completen amb la gamma de Dots i PopDots, que es presenten en versions amb sabors en tendència com el te matcha, el mercat del qual pronostica un creixement del 8% anual, i les galetes Biscoff®, que han experimentat un creixement del 20% a les llars espanyoles l'últim any.